کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








14 واکنش داغ چهره‌های فوتبال در سال 98

عکس  اهالی فوتبال ایران در سالی که گذشت متاثر از اتفاقات و جریانات رخ داده، واکنش‌های جالب توجه و البته جنجالی زیادی را از خودشان نشان دادند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  فوتبال در سالی که برای ایرانیان به پایان رسید، روزهای عجیب و غریب زیادی به همراه داشت و در نهایت با تعطیلی دنیای فوتبال به علت شیوع ویروس کرونا همراه شد. 

در مطلب زیر تلاش کردیم جذابترین و چالشی‌ترین اظهارات فوتبال ایران که به نوعی خلاصه‌ای از یک سال فوتبال ایران را نشان می‌دهد، مرور کنیم.

طلوع مازیار ناظمی در انتخاب اسکوچیچ

سخنگوی سابق وزارت ورزش و سرپرست فعلی فدراسیون اتوموبیلرانی و موتورسواری که زمانی برای جانشینی کی‌روش، به دنبال مربیانی چون زیدان، دشان و مورینیو بود در جریان انتخاب اسکوچیچ و شایعه دخالت وزارت نشینان اعلام کرد: "در موضوع انتخاب اسکوچیچ در سایه نشستیم و اقدامات فدراسیون را در آفتاب نگاه کردیم. برای معرفی بهتر اسکوچیچ، به سفیرمان در کرواسی پیشنهاد کردم مستندی از جایگاه او در زادگاهش ساخته شود!"


اقرار تلویحی خطیر به مخالفت با شفر

علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال خودش را یک استقلالی دو آتشه می‌داند اما حداقل در یک مورد، دوستی زیاد او باعث حسرت هواداران آبی شد. خطیر در اولین اظهاراتش پس از جدایی از مجموعه استقلال یک کنفرانس خبری در یک رستوران لاکچری برگزار کرد و خطاب به خبرنگاران دعوت شده گفت: "ما ترس های دیگری هم داشتیم. اگر شفر نتیجه می گرفت هوادار اجازه نمی داد کادر فنی را تغییر بدهیم. پنج بازی راحت بود و اگر این مربی نتیجه می گرفت، با فضای رسانه ای که داشت، فشاری به استقلال وارد می شد که نمی گذاشتند تغییرات رقم بخورد. دوباره باید پول در می آوردیم به این مربی می دادیم."


انتقاد دروازه‌بان اسبق پرسپولیس از گلرهای استقلال

وحید قلیچ از معدود پیشکسوتان پرسپولیس و فوتبال ایران است که فعالیت زیادی در فضای مجازی دارد. او علاوه بر ویدئوهای بروزی که در صفحه شخصی خودش قرار می‌دهد، با دوربین‌های مختلف هم گفت‌وگو می‌کند و صحبت‌ها و انتقاداتش همیشه شیرینی خاصی برای اهالی فوتبال و به خصوص هواداران پرسپولیس دارد. پیشکسوت قرمزهای تهران در گفت‌وگویی پس از اینکه عنوان کرد بیرانوند را با کپسول آتش‌نشانی مقایسه کرده تا به او تلنگری زده باشد، به انتقاد از رحمتی به خاطر جدایی از استقلال که باعث شد سیدحسین حسینی شماره یک آبی‌ها شود، پرداخت و سپس خطاب به دروازه‌بان فعلی آبی‌ها گفت: "آقای حسینی مانکنی به درد دروازه بان نمی خورد!"


سرمربی لیورپول فقط معروف است

علیرضا علیفر یا سرهنگ گزارشگران، همواره سردمدار انتقاد از مربیان سرشناس دنیای فوتبال بوده، معروفترین انتقاد علیفر، ایرادی است که به سیستم دفاع خطی می‌گیرد و علاوه بر آن از مورینیو و گواردیولا هم به انتقاد فنی می‌پردازد، اما این گزارشگر با سابقه کشورمان در جدیدترین اظهار نظر خودش سرمربی لیورپول را هم مورد لطف قرار داد: "یورگن کلوپ کیست؟ من اصلا بهترین به معنای مطلق را در هیچ زمینه‌ای در دنیا قبول ندارم. او جزو 20 مربی معروف دنیا است. هیچ چیز یورگن کلوپ از مجید جلالی بیشتر نیست. فقط پول بیشتر می‌گیرد!"


پاسخ قلعه‌نویی به شعار معروف

امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان سال سختی را پشت سر گذاشت چراکه هجمه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف علیه او وارد شد. شعارهایی که در ورزشگاه‌های مختلف و حتی در بازی‌های بی‌ربط به سپاهان علیه او سرداده شد، نشانگر گستردگی این هجمه‌هاست. شاید بزرگترین چالش او در کنفرانس خبری پس از تساوی یک-یک مقابل شهرخودرو و در مشهد به وجود آمد. قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی بی پرده که چرا در ورزشگاه‌های مختلف نسبت به تیم‌های او اعلام انزجار می‌شود گفت: این نسبت به تیم‌ها نیست، نسبت به من است. چون من آدم بدی هستم.

-: برنامه‌ای برای بهتر شدن ندارید؟ قلعه‌نویی: نه!

-: فرصت برای جبران هست! قلعه‌نویی: نه، من آدم خیلی بدی هستم!

-: اگر داوری‌ها درست شود، نظر مردم عوض می‌شود! قلعه‌نویی: بله! سوال شما تمام شد؟ خداراشکر!


جدایی ترسناک دنیزلی

باشگاه تراکتور با سروصدا و هزینه زیاد، مربی مشهور ترکیه‌ای را به ایران آورد اما این مربی در نهایت مانند دیگر مربیان خارجی شاغل در لیگ برتر ایران را ترک و به انتقاد از وضعیت  و شرایط فوتبال ایران پرداخت: "از توقف نابهنگام لیگ و بی‌نظمی عصبی می‌شدم. برخی مواقع باید با اتوبوس مسافرت می‌کردیم و ساعت‌ها باید در اتوبوس منتظر می‌ماندیم. حتی از ترس زلزله مجبور می‌شدیم در اتوبوس بخوابیم! که این برای  سلامت روحی و جسمانی من مضر است. بی شک دلیل جدایی من مسائل فنی و نتایج کسب شده نیست."


مالک غیر فوتبالی با تنوع حاشیه‌ها

مالک باشگاه تراکتور در آخرین روزهای سال روی آنتن زنده تلیوزیون رفت و با کنایه زدن به باشگاه پرسپولس خودش را مدافع حقوق باشگاه‌های شهرستانی معرفی کرد. زنوزی همچنین در مورد مورد ارتباط با رئیس جمهور سابق کشورمان عنوان کرد: "پژوی احمدی‌نژاد را من نخریدم اما اعتقاد دارم کسی که آن را خریده برای کار خیر خریده است. این کار درستی بود که بد مطرح شد. کسی که خریده بود قدری شبیه من بود."


طنازی‌های رئیس خندان فدراسیون

جدایی کارلوس کی‌روش از تیم‌ملی، فوتبال ایران را در سالی که گذشت با چالش بزرگی مواجه کرد، از انتخاب سرمربی برای این تیم تا ماجراها و حاشیه‌هایی که برای باشگاه‌های لیگ برتری در رابطه با موضوع تیم‌ملی به وجود آمد. در این زمینه حرف‌ها و صحبت‌های زیاد و مختلفی عنوان شد اما در این بین اظهارات علی کفاشیان و اشاره به ارتباط دوستانه با سرمربی اسبق تیم‌ملی از همه جالبتر بود: "به کی‌روش پیامک دادم I miss you carlos، نگو گوشی دست همسرش بود. زنگ زد. گوشی را برداشتم دیدم صدای یک خانم می‌آید. گفتم فکر کردم کارلوس است. دوزاری‌ام افتاد که شک کرده، به او گفتم ما از بچه‌های فدراسیون فوتبال ایران هستیم. شک کرده بود که نکند کارلوس اینجا با کسی دوست شده (خنده)! به او گفتم کی‌روش بچه خوبی است. شما نگران نباشید. با هیچ‌کس غیر از من دوست نیست. هر روز مثل بچه‌های خوب می‌آید سر کار و می‌رود خانه. ما حواسمان به کارلوس هست. از این ماجرا سو استفاده کردم. تا مدت‌ها کارلوس کی‌روش را تهدید می‌کردم که I miss you می‌فرستم و بعد خانمت هم زنگ بزند جواب نمی‌دهم تا دردسر شود! چند باری که نداشتیم پولش را بدهیم و عصبانی شده بود، برایش پیام زدم I miss you را فراموش نکن! آن ماجرا باعث شد من و کارلوس نه تنها آشتی کنیم، بلکه شوخی‌هایمان بیشتر شود. او گاهی عصبانی می‌شد. بنده خدا حق هم داشت. هیچ‌وقت پولش را به موقع نمی‌دادیم. وقتی عصبانی می‌شد، پشت میز اتاقم می‌نشست و برایم کلی از قدیم‌ها تعریف می‌کرد."


حرف آخر انصاری‌فرد 

محمدحسن انصاری‌فرد با تصمیم هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از این مجموعه جدا شد و بسیاری این مساله را بی ارتباط با تصمیم وزیر ورزش نمی‌دانند. مدیرعامل مستعفی پرسپولیس برکناری مدیر روابط عمومی باشگاه را در جهت ایجاد فشار علیه خودش عنوان کرد اما داغترین صحبت او را می‌توان اشاره به علاقه ویر ورزش برای سرمربیگری برانکو در تیم‌ملی دانست: "در جلسه آخر هیات مدیره، وزیر به من گفت که چرا من 4 ماه است که می‌گویم از برانکو شکایت کن، نمی‌کنی؟ چه پشت پرده‌ای میان شما و برانکو وجود دارد؟ من هم گفتم اصلا پشت پرده‌ای نیست. چرا از من خواسته بودید که یک ماه و نیم پیش با برانکو برای حضور در تیم ملی مذاکره کنم؟"


تهدید خبرنگاران با قانونی نانوشته

مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کرد و این فدراسیون برای انتخاب رئیس جدید دچار سختی‌های زیادی شد. تاج در دوران ریاستش اظهارات جنجالی کم نداشت. به عنوان مثال او در ابتدای کار سرمربی بلژیکی تیم‌ملی، اعلام کرد قرارداد ویلموتس کمتر از کی‌روش است اما بعدا مشخص شد، ویلموتس برای سه ماه کار کردن در ایران، مبلغ هنگفتی را طلبکار شده است! یا اعلام همکاری آرسن ونگر با فوتبال ایران اما عجیب‌ترین اظهار نظر تاج تهدید خبرنگاران با قانونی بود که به گفته او طبق قوانین فیفا و AFC است: "فدراسیون فوتبال می‌تواند خبرنگارانی که در نشست‌های خبری سوال‌های بی‌ربط بپرسند را تا چهار سال از فعالیت در حوزه خبرنگاری فوتبال محروم کند!" البته بعد از این اظهارات تاج، برخی رسانه‌ها ثابت کردند چنین قانونی حتی به صورت اشاره در قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود ندارد و خود تاج هم پس از آن حتی به تلاش برای دفاع از گفته خودش نپرداخت.


توانایی عضو فدراسیون در امور غذایی و حقوقی

فیروز کریمی از چهره‌های مورد توجه فوتبال ایران است که همواره جملات او برای هر علاقه‌مند به فوتبال جذابیت دارد. کریمی پس از مدتی سکوت در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و پس از صحبت در مورد پتانسیل فرهادمجیدی، در اشاره به اختلافش با یکی از اعضای فدراسیون فوتبال گفت: یکی از دوستان ما در کمیته صیانت بود و ادعای حقوقی و قضایی هم داشت. از من درباره او پرسیدند و گفتم بله او در بحث حقوقی و غذایی خوب است. او در بحث غذا تنها کسی که ۵ پرس غذا می‌خورد و تنها کسی که از ۶ جا حقوق می‌گیرد او است!


وصیت‌نامه جوادخیابانی

گزارشگر بازی ایران-استرالیا، خاطره عمیقی را در تاریخ فوتبال ایران ثبت کرد اما در چندسال اخیر اظهارات و رفتارهای عجیب و غریب او باعث شده تا انتقادات زیادی از جوادخیابانی مطرح شود. خیابانی که اخیرا حال و هوایی عرفانی به خودش گرفته، در گفت‌وگویی اعلام کرد: "وصیت نامه من فیلم من با مارادونا است. در دبی با مارادونا مصاحبه کردم و فیلم مستند زندگی او را ساخته‌ام. این فیلم زمانی پخش می‌شود که من مرده‌ باشم!"


فیفای بدون اطلاعات

فدراسیون فوتبال ایران خودش را آماده کرده بود که در روزهای پایانی سال، لحظات داغی را برای اهالی فوتبال بسازد اما ناگهان ذره بین فیفا روشن شد و با ایرادگرفتن به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد اگر انتخاباتی برگزار شود، مورد تایید این نهاد نخواهد بود. در این زمینه حرف‌های زیادی زده شد. سرپرست دبیرکلی فدراسیون نیز تلاش زیادی کرد تا از حق فدراسیون دفاع کند اما فیفا ایرادات اساسی را به این اساسنامه گرفته بود تنها به اصلاح موراد راضی می‌شد. به همین خاطر ابراهیم شکوری عنوان کرد: "یک نامه از طرف فیفا به دست ما رسیده و ایراداتی به اساسنامه گرفته شده، ما پاسخ آن را برایشان ارسال کردیم. من احساس می‌کنم در فیفا اطلاعات کافی از اساسنامه ما ندارند که این مطالب را عنوان می‌کنند!"


معادله دو مجهولی آشپز و کی‌روش

فولاد خوزستان در هفته هجدهم لیگ برتر مهمان سپاهان بود و در اینبازی شکست خورد. پیش از این بازی امیرقلعه‌نویی عنوان کرد نکونام سبکی شبیه کارلوس کی‌روش دارد. سرمربی فولاد هم که همیشه رک و بدون مصلحت اندیشی حرف‌هایش را می‌زند، پس از بازی در مورد این مقایسه سرمربی سپاهان را در حسرت کنایه نگذاشت:" اگر من با کارلوس کی‌روش مقایسه شده باشم باعث افتخارم است. بهتر از این است که با افراد دیگر مقایسه شوم و آشپز به کنار زمین بیاید و فوتبال بازی کند!" البته قلعه‌نویی هم در جواب او عنوان کرد نمی‌داند آشپز کیست و کارتون نگاه نمی‌کند!


فوتبال ایران با هرکدام از این اظهارنظرها روزهای داغی را پشت سرگذاشت. البته جملات و صحبت‌های جالب توجه دیگری هم وجود دارد اما موارد مطرح شده به نوعی متفاوت‌ترین گفته‌های چهره‌های سرشناس فوتبال ایران در سال 98 بود. 

علاوه بر این‌ها، جا دارد در پایان به واکنش زیبا و انسان‌دوستانه سرمربی لیورپول اشاره کنیم. یورگن کلوپ در خصوص تعطیلی مسابقات فوتبال به خاطر شیوع ویروس کرونا گفت: "اگر فوتبال بازی نکردن ما حتی باعث نجات دادن جان یک انسان شود، ما حاضریم مسابقات تعطیل شوند." و به زعم تمام اهالی فوتبال کشورمان این جمله، زیباترین اظهار نظر یک فوتبالی در واکنش به شیوع ویروس منفور کرونا بود.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام

۹۹/۰۱/۰۲ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی