کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








انتشار آمار نمونه‌های مثبت دوپینگ در ورزش/کشتی، نابینایان و بیلیارد در صدر+عکس

آمار منتشر شده از نمونه‌های مثبت دوپینگ به نسبت نمونه‌های اخذ شده نشان می‌دهد کشتی در صدر دوپینگی‌ها قرار دارد.

بخش کشتی و وزنه برداری مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دوپینگ همیشه یکی از نگرانی‌های مسئولان و مدیران ورزشی در سراسر جهان بوده است به طوری که مسئولان آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ همواره به دنبال راه‌هایی برای کاهش دوپینگ و مقابله با آن بوده‌اند.

کشورهای مختلف هم با نمونه‌گیری‌های متعدد سعی در کاهش دوپینگ داشته‌اند اما با این شرایط در طول تاریخ بازی‌های المپیک و رویدادهای مختلف جهانی شاهد کارشکنی‌های مختلف بوده‌ایم که می‌توان به دوپینگ سیستماتیک روسیه در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی و نمونه‌های مثبت در بازی‌های المپیک پکن و لندن با آزمایش مجدد اشاره کرد. البته در این بین نباید فسادهای صورت گرفته در وزنه‌برداری را فراموش کرد که اخیراً از نمونه‌های مخفی شده دوپینگ در زمان ریاست تاماش آیان پرده برداشته شده است.

در ایران هم مسئولان ورزش کشورمان همیشه بر ورزش پاک و اعزام کاروانی بدون دوپینگ تاکید داشته‌اند با این حال باز هم شاهد نمونه‌های مثبت در برخی رشته‌ها بوده‌ایم. در سال 2019 حدود 1230 نمونه گرفته شد که 55 نمونه دوپینگ مثبت شد. بیشترین نمونه‌ها نیز از فوتبال گرفته شده است. فدراسیون فوتبال با 377 نمونه اخذ شده در صدر قرار دارد.

آمارهای منتشر شده از نمونه‌های مثبت نسبت به تعداد نمونه‌های اخذ شده نشان می‌دهد کشتی با 21.21 درصد در صدر دوپینگی‌ها قرار دارد و بعد از آن ورزش نابینایان با 14.29 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. بیلیارد با 11.11 و هندبال با 10 درصد در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

در زیر جدول را مشاهده می‌کنید:


با توجه به شیوع ویروس کرونا، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ خواستار توجه ویژه کشورها به مقابله با این پدیده شوم شده است. با وجود محدودیت‌های سفر، وادا از کشورها خواسته تا در صورت فراهم بودن شرایط تست‌گیری‌ها را انجام دهند.

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام

بیشتر بخوانید.

۹۹/۰۴/۰۳ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی