کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








بایدو نبایدهای نشست های خبری فوتبال| سردبیر ورزشی تسنیم:

سردبیر ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: ما باید به نقطه ای برسیم که در نشست های خبری خبرنگاران سوال غیر مرتبط نپرسند و مربیان هم به این سوالات پاسخ ندهند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


محسن اثیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نحوه برگزاری نشست های خبری فوتبال در طول فصل و نقدهایی که به آن وارد است، اظهار داشت: در مورد نشست های خبری قبل از بازی با توجه به تاکید مسئولان فوتبال کشورمان با تاکید ای اف سی الزامی شده اما به نظر می رسد این الزم بیشتر برای خبرنگاران بوده تا مربیان تیم ها.

وی افزود: بارها شده است که چه در نشست های قبل و چه بعد از بازی شاهد بودیم که مربیان به بهانه های مختلف و متفاوت غایب بودند. به نظر می رسد بعد از گذشت چند سال سازوکار مناسبی برای این کار تدوین نشده و همین موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است. در ابتدا از قوانین سخت گیرانه صحبت می شد مثلا اگر یک مربی در نشست خبری شرکت نکند با جرائم نقدی روبرو می شود اما بعد از آن خبرهایی مبنی بر جریمه سه الی 5 میلیونی مطرح می شد اما این پول برای مربیانی که در لیگ ایران مربیگری می کنند ارقامی بسیار ناچیز هست.

سردبیر ورزشی تسنیم تاکید کرد: به نظر می رسد اهرمهای دیگری باید وجود داشته باشد تا سرمربیان را وادار به حضور در نشست های خبری کند. الان شاهد هستیم چه در نشست های قبل و چه بعد خبرنگاران حضور فعال دارند چه قبل از کرونا و چه اکنون که به صورت آنلاین برگزار می شود اما همان گونه که در گذشته هم وجود داشت اکنون هم مشاهده می شود که این حضور سرمربیان تبدیل به امر دل به خواهی شده است. یعنی یک سرمربی دوست دارد شرکت می کند و یک مربی دوست نداشته باشد شرکت نمی کند و باشگاه این مربی هم هیچ موضعی ندارد و تاکیدی هم ندارد که سرمربی اش در نشست خبری شرکت کند.

اثیمی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد این هستیم که گاهی اوقات دستیار دوم و حتی سوم را روانه نشست های خبری می کنند. یا کلا اصلا کسی شرکت نمی کند. در این بین البته مشکلاتی هم وجود دارد مثلا ساعت پرواز ها با ساعت نشست ها تطبیق ندارد. به عنوان مثال ساعت نشست خبری 12 اعلام می شود اما پرواز تیم میهمان عصر آن روز است و طبیعی است که در این شرایط سرمربی تیم میهمان نمی تواند در نشست خبری شرکت کند و نکته مهمتر این است که با توجه به اینکه پرواز ها در ایران با تاخیر روبرو هست ممکن است حتی اگر ساعت نشست خبری با پرواز مطابقت داشته باشد سرمربی به خاطر تاخیر پرواز نتواند به نشست برسد.

وی ادامه داد: حتی گاهی ساعت تمرین با نشست یکی می شود و سرمربیان ترجیح می دهند در تمرین باشند تا در محل نشست خبری. به نظر می رسد در برخی کشورها نشست خبری تیم میهمان در همان شهر خودش برگزار می شود. اگر قرار است تیمی از تهران به اصفهان سفر کند یا مثلا تیمی از اصفهان به بوشهر برود نشست خبری تیم میهمان در همان محل شهر خودش برگزار می شود و بعد اعضای تیم به شهر مورد نظر سفر می کنند. این راهکار می تواند یکی از عواملی باشد که به این موضوع کمک کند و باعث شود مربیان در نشست ها شرکت کنند.

سردبیر ورزشی خبرگزاری تسنیم تاکید کرد: نشست خبری یک مربی در شهر محل اقامت خودش انجام شود طبیعتا مشکلاتی که ذکر شد مثل تاخیر یا عدم تطابق پرواز با ساعت نشست خبری به وجود نمی آید. یک نکته دیگر که وجود دارد این است که نشست های خبری تبدیل می شود به محل درد دل مربیان. تایم استاندار نشست های خبری 15 دقیقه است اما گاهی اوقات شاید باید بگویم در طول فصل دیده شده این موضوع رعایت نمی شود و اگر هم 15 دقیقه است باید سوالات و جواب ها درباره همان مسابقه باشد.

وی افزود: گاهی برخی خبرنگاران چون به مربی موردنظر دسترسی ندارند و یا باشگاه پاسخگوی برخی مسائل نیست سوالاتی غیر مرتبط با بازی می پرسند و مربیان هم پاسخ می دهند و به همین دلیل کنفرانس ها فراتر از 15 دقیقه می رود و حتی یک نمونه مثال بزنم نشست خبری به اندازه یک بازی فوتبال طول کشید. برای این هم باید راهکاری اندیشیده شود. یا نماینده سازمان لیگ می تواند کمک کند اجازه ندهد نشست های خبری به سمت غیر از مسابقه برود و برخی مربیان که در طول هفته صحبت نمی کنند در یک نشست خبری جداگانه در مورد مسائلی که حرف نزده اند صحبت کنند. 

اثیمی ادامه داد: همان طور که در رویدادهای خارجی شاهد هستیم اجازه سوال پرسیدن خارج از مسابقه را نمی دهند. در ایران متاسفانه این موضوع رعایت نمی شود و گاهی شاهد طولانی شدن این نشست ها هستیم و جالب است در مورد آن مسابقه حرف زده نمی شود. یک عزم و ادراه ای باید وجود داشته باشد تا سرمربیان ملزم به حضور در نشست های خبری شوند. به هر حال این محملی است که با هواداران خود حرف ها را بزنند و اگر این اتفاق نیفتاد هم بی احترامی به اصحاب رسانه است هم به هواداران آن تیم. حضور یک سرمربی در نشست خبری احترام به هواداران آن تیم هم هست شاید خیلی از هواداران دوست داشته باشند آخرین مواضع تیم را از زبان او بشنوند. 

وی خاطر نشان کرد: جمع بندی حرف هایم این است که باید راهکاری اندیشیده شود که سرمربیان را ملزم و مکلف به حضور در نشست خبری کنند. این هماهنگی باید بین سازمان لیگ و باشگاه ها به وجود بیاید و فقط به جریمه اکتفا نشود چون جریمه چند میلیونی برای خیلی از مربیان مهم نیست و ککشان هم نمی گزد. در وهله بعدی باید سازوکاری فراهم شود که سوال ها و جواب ها در چارچوب مسابقه باشد.

سردبیرورزشی تسنیم تاکید کرد: یعنی خبرنگار هم سوال غیر مرتبط نپرسد و از طرفی مربی هم به سوال غیر مرتبط جواب ندهد . این می تواند با حضور یک ناظر از سوی سازمان لیگ باشد. از سویی نشست می تواند در همان شهر مربی باشد. به نظرم وقتش هست بعد از این همه سال و آزمون وخطاهایی که شده به یک جمع بندی خوب برسیم و با یک سیستم روشن شاهد روند حرفه ای باشیم و سردرگمی نداشته باشیم.و 

اثیمی یادآور شد: هنوز هم شاهد هستیم گاهی ساعت نشست خبری مشخص نیست. همه این اشکالات باید استخراج شود و با توجه به نقاط قوت و ضعف برای لیگ بیستم کاری کنیم که نشست ها به طور منظم و با رعایت استاندارهای حرفه ای و بین المللی برگزار شود و کمتر دچار مشکلات این چنینی شویم. 


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید.
۹۹/۰۵/۱۷ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی