کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








یاوری: مربی خارجی که مثل بوق می‌آید به درد نمی‌خورد + تصاویر

کارشناس فوتبال گفت: بازیکنان و مربیان خارجی باید 3 برابر بازیکنان ایرانی بهره‌وری و عملکرد مثبت داشته باشند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ممنوعیت حضور بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران اظهار داشت: باید ببینیم در کجای دنیای فوتبال قرار داریم و قرار است در چه سطحی فوتبال بازی کنیم. اگر قرار است در سطح ابتدایی فوتبال کنیم این مسئله مشکلی ندارد اما در فوتبال حرفه‌ای که کار حرفه‌ای انجام می‌دهیم نمی‌توانیم بگوییم بازیکن خارجی نیاوریم.

وی افزود: برای پیشرفت و توسعه کار باید حرکت کرد و گام به گام پیش رفت. حضور بازیکن خوب خارجی نیز می‌تواند یکی از عوامل پیشرفت فوتبال‌مان باشد اما نه این بازیکنانی که اکنون به فوتبال ایران می‌آیند. از 25 بازیکن خارجی که به فوتبال ایران آمده‌اند فقط 4-5 بازیکن آنها مفید بوده‌اند.

سرمربی اسبق سپاهان تصریح کرد: همیشه اعتقاد دارم بازیکن خارجی باید سه برابر بازیکن ایرانی بهره‌وری و کارایی داشته باشد تا بتواند به فوتبال ایران بیاید. در شهرها نیز بازیکنان غیر بومی باید 2 برابر بازیکنان بومی بهره‌وری داشته باشند. باید ما چنین ملاکی دشته باشیم وگرنه بازیکن و مربی خارجی که کارایی ندارند به درد فوتبال ما نمی‌خوردند. 

این کارشناس فوتبال با اشاره به عدم آموزش مناسب مربیان ایرانی گفت: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد هستیم که کلاس‌های متعددی برای مربیان برگزار نمی‌شود و ما چیزی از پیشرفت و توسعه در زمینه فنی نمی‌بینیم و فقط انتقاد می‌کنیم که چه کسی چه حرفی زده است. وقتی فوتبال ما حرفه‌ای است باید همه چیزش حرفه‌ای باشد، شیر بی‌یال و دم و اشکم نمی‌شود. باید مربیان کلان را توجیه کرد و به آنها گفت که در اساسنامه فیفا هم قوانین برای رشد و توسعه فوتبال نهادینه شده است اما باز هم تأکید می‌کنم باید بازیکن و مربی خوب خارجی به فوتبال‌مان بیاوریم.


یاوری افزود: مربیان خوبی مثل استراماچونی در همان روزهای اولش، برانکو، ایوویچ، کی‌روش مربیان خوب و کارآمدی بودند. در فوتبال ما مربیانی مثل رایکوف حضور داشتند بنابراین جذب مربیان با کیفیت خارجی بسیار خوب است اما مربیان خارجی که مثل بوق می‌آیند و می‌روند و فقط پول مملکت را می‌گیرند به درد نمی‌خوردند.

وی تصریح کرد: ما بعد از کی‌روش، ویلموتس را آوردیم که چند برابر کی‌روش پول گرفت اما کارایی لازم را نداشت و به عراق و بحرین هم باختیم صد رحمت به قرارداد ترکمنچای؛ قرارداد ویلموتس خیلی بدتر از آن بود. 

این کارشناس فوتبال تأکید کرد: مربی و بازیکن خوب خارجی بیاوریم که به فوتبال‌مان اعتبار بدهد نه اینکه پول را جمع کند و برود. جذب مربی و بازیکن خارجی بی‌کیفیت خیانت به آرمان ملی کشور و فوتبال‌مان است. کسانی که چنین خارجی‌های بی‌کیفیتی را می‌آورند به فوتبال ایران خیانت می‌کنند. 

این مربی با انتقاد از برخی از مدیران عامل باشگاه‌ها اظهار داشت:‌ برخی از این مدیران وقتی روی صندلی مدیریت باشگاه می‌نشینند پای‌شان به زمین نمی‌رسد و فقط به دنبال حفظ میزشان هستند و می‌گویند فلان مربی بیاید تا فقط ما باشیم هرچه می‌خواهد بشود. در انگلیس مدیر آرسنال بعد از 30 سال خودش را بازنشسته کرد اما در ایران مدیرعامل هنوز روی صندلی ننشسته زیرپایش را جارو می‌کنند تا فرد دیگری بیاید. بنابراین به کار کارشناسی و فنی نمی‌رسیم. من اگر حرفی می‌زنم از روی دلسوزی است. 43 سال مربیگری کرده‌ام و تجربه‌ها و اندوخته‌هایم را می‌گویم اما برخی می‌گویند دوران کربکندی‌ها و یاوری‌ها گذشته است ما از سر دلسوزی صحبت می‌کنیم. 


یاوری با ارائه یک پیشنهاد به باشگاه‌های لیگ برتر عنوان کرد:‌ به نظر من باشگاه‌ها به جای داشتن کمیته فنی که اسم خوبی هم ندارد بیایند و اتاق فکر تشکیل دهند. داشتن اتاق فکر که در آن پیشکسوتان و کارشناسان خبره حضور دارند می‌تواند تصمیم خوبی باشد و به باشگاه و سرمربی‌اش کمک کند. اما اکنون شاهدیم در برخی باشگاه‌ها مدیرعامل بدون آنکه تیمش سرمربی داشته باشد بازیکن جذب می‌کند آیا این روش مدیریتی صحیح است؟! مدیریت باید به زیرمجموعه‌اش اختیار بدهد. با این روش مدیریت ورزشی، ورزش و فوتبال‌مان در مخمصه قرار می‌‌گیرد. اگر بخواهیم ورود بازیکن و مربی خارجی را هم به فوتبال ایران ممنوع کنیم شاید فوتبال‌مان روزی مثل عراق شود و حتی فیفا آن را تعلیق کند.

وی با اشاره به اینکه سرمربیان باید ابتدا خودشان شاگردی کنند و آموزش ببینند و سپس به مرحله استادی و سرمربیگری برسند، گفت: من پیش از این هم گفتم مربیانی مثل استیلی، علیرضا منصوریان و علی کریمی چون با مربیان زیادی کار نکرده‌‌اند نمی‌توانند در عرصه مربیگری موفق شوند اما مربی مثل جواد نکونام چون با مربیان خارجی خوبی کار کرده و بیشترین مدت هم با کی‌روش در تیم ملی حضور داشته می‌تواند موفق شود. وحید هاشمیان هم با اسکوچیچ کار می‌کند اما مهدی رحمتی یک شبه سرمربی تیم شهرخودرو شده است. او یکی از دروازه‌بان‌های اسطوره‌ای فوتبال ایران بوده اما مقوله مربیگری با بازیکنی فرق می‌کند.  مثلاً‌ ما برادران چالتون را داشتیم که یکی از آنها بازیکن مطرحی نبود اما بهترین مربی شد و دیگری بازیکن فوق‌العاده‌ای بود که لقب سر هم گرفت اما هیچ وقت مربی خوبی نشد.


وی افزود: من موافق حضور اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران نیستم زیرا می‌گویم مربیانی بزرگتر از او داریم اما حالا که او سرمربی تیم ملی شده باید از او حمایت کنیم و من هم از وی حمایت می‌کنم. در مورد مربیان جوان در لیگ برتر هم تمام حرفم این است که آنها ابتدا آموزش ببینند ، شاگردی کنند و بعد استاد شوند. زکات علم آموزش است. حالا که این مربیان جوان آمده‌اند باشگاه‌ها هم باید آنها را حمایت کنند.

یاوری خاطر نشان کرد: متأسفانه مسعود اقبالی دوست خوبم این حرفم را به طور کامل نشنیده و در صفحه شخصی‌اش از من انتقاد کرده است. من نگفته‌ام مربیان جوان نیایند بلکه حرفم این است که مربیان جوان پله پله و پس از دیدن آموزش‌های لازم روی صندلی سرمربیگری بنشینند. شعار من همیشه این بود تا فردی شاگردی نکند به مقام استادی نمی‌رسد. تا مربی آموزش نمی‌بیند نمی‌تواند مربی خوبی شود. خود من در تیم ملی جوانان دستیار حشمت مهاجرانی بودم بعد سرمربی تیم ملی جوانان شدم. بنابراین اقبالی و اقبالی‌ها فقط 50 درصد حرف من را شنیده‌اند. 


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید.
۹۹/۰۶/۲۳ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی