کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








فائقی: فیفا نباید ما را مثل عروسک خیمه شب بازی بگرداند

دو مدیر اسبق ورزش کشور به بررسی موضوع تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال پرداختند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سعید فائقی در خصوص بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال و موضوع تأیید نهایی اساسنامه این فدراسیون توسط فیفا اظهار داشت: واقعیت این است که ما باید خودمان همه این مسائل را حل کنیم. یک مدیریت جسور، قاطع و کارآمد این مسائل برایش پیچیده نیست. ما اساسنامه را اصلاح کردیم و فرستادیم. در این موارد فیفا یک مدت معینی را اعلام می‌کند که اگر نظری مثلا تا یک ماه نداشتیم مثبت تلقی شود. این طور نیست که آنها هر وقت دلشان خواست ما را تایید کنند. یا ما به دنبالش نرفتیم یا این که از روز اول به این مسائل دقت نکردیم.

فائقی ادامه داد: مدیران ما باید جهان‌تراز باشند. وقتی یک امر بین المللی است سطح مدیرش هم باید بین المللی باشد. مگر می‌شود امروز یک مسأله پیش بیاید و یک نهاد نظارتی دخالت می‌کند، فردا بسیج شوند که چرا دخالت شد اما در این دو ماه خبری نشده است. یا ما پیگیری نکردیم یا دلمان نمی‌خواهد به این زودی نظر داده شود. اگر آنها هم مساله‌ای داشته باشند توانمندیمان زیر سؤال می‌رود که نمی‌توانیم با آنها تعامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: در هر صورت این به ضعف ما برمی‌گردد. ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در حال بازی خوردن هستیم و این خوب نیست. مگر چه مشکلی داریم؟ نباید یک نهاد بالاتر از ما، هر طور می‌خواهد ما را به شکل یک عروسک خیمه شب بازی بگرداند. در گذشته اینطور نبود. یک تأییدیه‌ای بود می‌فرستادیم، لابی هم می‌کردیم و بلافاصله نتیجه می‌گرفتیم. اتفاقا ما در فیفا یکی دو عزیز ایرانی هم داریم که می‌توانند در آنجا به ما کمک کنند. نمی‌دانم چرا و واقعا از این ناکارآمدی حیران هستم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه سید مصطفی هاشمی طبا، در گفتگو با برنامه تهران ورزشی پیرامون وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به جز این که بگویم واقعا از این رفتار حیران هستم، چیزی ندارم. بعد از دوران صفایی فراهانی که گفتند اساسنامه را نوشتیم و مصوب شد، ظاهرا در هیأت دولت هم تصویب نشده و اصلا این فدراسیون بدون اساسنامه کار می‌گرده، اساسنامه بعد از تایید فیفا و هیات دولت باید در ثبت شرکت‌ها ثبت شود. تعجب می‌کنم فدراسیون فوتبال به همه چیز کار داشته غیر از اساسنامه خودش.

وی ادامه داد: الان هم معلوم نیست چکار می‌کنند. نمی‌دانم موضع وزارت ورزش در این چند سال نسبت به اساسنامه و مسائل فدراسیون فوتبال چگونه بوده است. دلیلی نمی‌بینم که اسانامه انجام نشود. زمانیکه ما کار می‌کردیم،  نه با IOC، نه با فدراسیون‌های بین‌المللی مشکلی داشتیم و نه اصلا مشکل اساسنامه داشتیم. هیچ کدام از این مسائل وجود نداشت. هیچ کدام از این آرا مالی هم علیه فوتبال و ورزش ما وجود نداشت. به نظرم اکسیری اینجا وجود دارد که نمی‌گذارد مسائل حل شود.

هاشمی طبا در مورد این آیا منافعی برای عده‌ای وجود دارد که مشکل اساسنامه حل نشود و انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق بیفتد، گفت: نمی‌توان اتهام زد، ولی بدون هیچ چیز هم نیست. برای همین حیرانم که چندین سال است این اساسنامه یا مسکوت مانده یا دستخوش تغییر شده یا اصلا نبوده، یا دوباره گروه تشکیل دادند که بررسی کنند. خیلی عجیب و غریب است. اصلا مسأله‌ای در اسانامه وجود ندارد که نشود آن را  تصویب کرد. هیات دولت هم همکاری می‌کند. فیفا هم هیچ مشکلی با هیچ کشوری ندارد. ما هم در آن زمان 40 فدراسیون داشتیم. همه آن‌ها اساسنامه داشتند. حتی یک مورد، IOC یا  یک فدراسیون جهانی به ما ایراد نگرفتند اما الان فدراسیون‌های مختلف دائم دچار این مشکل هستند. بعضا اساسنامه‌های الکی و تصویب نشده فرستادند به فدراسیون‌های بین‌المللی، واقعا خیلی به هم ریختگی وجود دارد.

در ادامه فائقی در مورد این که چه توصیه‌ای به فدراسیون فوتبال دارد عنوان کرد: فدراسیون فوتبال باید شفاف‌سازی کند، همین امروز با فیفا ارتباط بگیرند، بگویند اگر تا یک هفته نظری ندادید ما انتخابات‌مان را برگزار می‌کنیم. آنها نمی‌توانند هی امروز و فردا کنند. باید بدانند فدراسیون فوتبال یک نهاد مردمی است. فدراسیون فوتبال می‌تواند این مسأله را روی سایت خودش بگذارد و مردم هم حمایت کنند. فیفا هم وقتی حمایت میلیونی را ببیند به انجام کار مجبور می‌شود.

هاشمی طبا در خصوص ورود دیوان محاسبات به پرونده‌های عجیب و غریب فدراسیون مانند پرونده ویلموتس اظهار داشت: نمی‌دانم دیوان محاسبات به کدام مورد می‌خواهد ورود کند. این دیوان در مورد مؤسسات دولتی می‌تواند ورود کند. بازرسی کل کشور به هر مؤسسه‌ای که بودجه دولتی بگیرد ورود می‌کند. به نظرم دیوان محاسبات در شرایطی نیست که به این مسائل ورود کند. این نظام و سیستم را خود وزارت ورزش باید هدایت کند. یک نوع افسارگسیختگی در این مسأله دیده می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر من این مدیران پول را نمی‌شناسند. هر رقمی بخواهند به افراد مختلف می‌دهند که تیم خودشان پیروز باشد. ما می‌خواهیم به زور پولی که به صورت امانت در اختیار ماست، به هر مقداری به هر کس بدهیم که به نظرم در این مورد جریان ناصحیحی وجود دارد.

فائقی در مورد این که اگر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود چه تیمی باید مستقر شود تا از این شرایط نجات پیدا کنیم، گفت: در فوتبال ما عزیزان بسیاری وجود دارند که فوتبالی هستند، سال‌ها زحمت کشیده‌اند. در گذشته امثال نوآموز و مصطفوی بودند که از جنس فوتبال بودند و مدیریت قوی داشتند. باید به سراغ این تیپ از مدیران برویم. اگر این افراد هر وقت بیایند مطمئن باشید فوتبال ما مسیر خودش را پیدا می‌کند و از دست سیاسیون خارج می‌شود.

هاشمی طبا در ادامه این بحث عنوان کرد: ما قحط‌الرجال نداریم. به سیاست‌هایی که باید مورد اجرا بگذاریم توجه نمی‌کنیم. مثلاً سیاست‌هایی در مورد برنامه 5 ساله ششم داریم ولی به سیاست‌گذاری که کرده‌ایم توجه نمی‌کنیم. باید سیاست‌های شفاف و مشخصی داشته باشیم و مدیران ما باید بر اساس آن‌ها عمل کنند و تخلف نکنند. و بعد نهادهای نظارتی که در درجه اول وزارت ورزش است، هم باید کار آنها را بررسی کنند و رودربایستی نداشته باشند. اگر کسی اشکالی پیدا می‌کند، مشخصا بگویند آدم‌ها روی ریلی که باید بروند هدایت شوند.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید.
۹۹/۰۶/۲۴ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی