کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








اصلاح کدهای انتخاباتی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تایید شد

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه روز گذشته هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، بحث اصلاح کدهای انتخاباتی تایید شد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احمدرضا براتی درباره برداشته شدن گام‌های پایانی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال با توجه به تأیید کلی پیش‌نویس اساسنامه این فدراسیون از سوی فیفا اظهار داشت: خدا را شکر به مراحل نهایی نزدیک شده‌ایم. تأخیر ایجاد شده به دلیل مسئله کرونا بود که امکان برگزاری جلسات حضوری را از طرفین سلب کرده بود. مسئولان فیفا از ابتدای شیوع کرونا تا همین الان در دورکاری به سر می‌برند و تاکنون سر کار نیامده‌اند. کارمندان AFC هم گاهی سر کار بوده و گاهی هم نبوده‌اند.

وی افزود: طبیعتاً در این وضعیت امکان داشت کار از طریق مکاتبات و ارتباط‌های تلفنی تا حدی طول بکشد. ضمن اینکه خودمان هم دغدغه حفظ مقررات و منافع ملی را داشتیم. از طرفی برای اینکه در جامعه جهانی و بین‌المللی فوتبال حضور داشته باشیم باید قوانین بین‌المللی را بپذیریم و خود را متعهد به رعایت قوانین و الزامات داخلی هم می‌دانستیم.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اضافه کرد: با مذاکرات و تعاملاتی که در این چند ماه انجام شد به توافقاتی رسیدیم و فیفا هم عمده مطالبی را که در تاریخ 10 جولای برایش ارسال کرده بودیم، تأیید کرد. البته اصلاحاتی جزئی درباره کدهای انتخاباتی وجود دارد. 

براتی خاطرنشان کرد: در نظر داشتیم برای احتساب سابقه مدیریتی، فعالیت در فوتبال درنظر گرفته شود و می‌خواستیم سابقه مدیریت در فوتبال را برای نامزدها محاسبه کنیم اما فیفا اعتقاد داشت بهتر است این موضوع بازتر شود تا نامزدهایی که در سایر فدراسیون‌ها سابقه مدیریت داشتند هم بتوانند در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور یابند. ما هم با ملاحظه اینکه فدراسیون فوتبال سریع‌تر از بلاتکلیفی خارج شود و نظر فیفا را هم موافق روح دموکراسی می‌دانستیم این موضوع را پذیرفتیم.

وی ادامه داد: در نامه ارسالی فیفا آمده در صورتی که فدراسیون فوتبال پیشنهادهای این نهاد را بپذیرد اساسنامه تأیید نهایی می‌شود و پس از آن سراغ مجمع تصویب اساسنامه و متعاقب آن برگزاری مجمع انتخاب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تا پایان سال 2020 میلادی برویم. 

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره مشخص شدن تاریخ 8 آذر به عنوان زمان مجمع تأیید اساسنامه این فدراسیون گفت: طبق اساسنامه فعلی، تصویب اساسنامه در صلاحیت مجمع عمومی فدراسیون است. آن کاری که فیفا و فدراسیون تاکنون انجام دادند تدوین اساسنامه و انطباق آن با الزام‌های بین‌المللی و مقررات ملی است اما اعضای مجمع عمومی فدراسیون باید به اساسنامه رأی بدهند تا به تصویب نهایی برسد و لازم‌الاجرا شود. 

براتی درباره اینکه آیا قرار است کدهای انتخاباتی اساسنامه فدراسیون فوتبال پس از برگزاری مجمع انتخاباتی اصلاح  شود توضیح داد: اینگونه نیست. اگر کدهای انتخاباتی اصلاح نشود، امکان برگزاری انتخابات هم وجود نخواهد داشت زیرا بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی براساس همین کدها صورت می‌گیرد و تنها نکته‌ای که در نامه اخیر فیفا قابل توجه بود و باید به آن اهمیت می‌دادیم، همین بحث‌های کدهای انتخاباتی است. روز گذشته هم این مسائل در هیأت رئیسه فوتبال تأیید شد تا ان‌شاءالله هیچ اختلافی با فیفا نداشته باشیم.

وی افزود: آنچه فیفا در نامه خود اشاره کرد که باید ظرف یک‌سال تعیین تکلیف نهایی شود، مسئله ماهیت فدراسیون فوتبال است. به دلیل حفظ مقررات ملی به فیفا اعلام کردیم قانون کشور ما همین است که اکنون در ماده یک پیش‌نامه اساسنامه نوشته‌ایم و فیفا هم آن را پذیرفته تا اساسنامه تأیید شود تا بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم و از فدراسیون خواسته ظرف یک‌سال آینده در تعامل با مجلس شورای اسلامی و دولت تکلیف ماده یک هم به شکل نهایی مشخص شود.

عضو کمیته فیزیکی ای‌اف‌سی در ادامه خاطرنشان کرد:  یعنی دریک پروسه تضمینی که از سوی مجلس و دولت پیگیری می‌شود، تکلیف ماهیت فدراسیون نهایی شده و در اساسنامه قید شود. خوشبختانه در بحث‌کدهای انتخاباتی، کارهایی که باید انجام می‌دادیم تا روز گذشته صورت گرفت و در حال آماده‌سازی نسخه نهایی پیش‌نویس اساسنامه برای ارسال به فیفا هستیم. 

براتی درباره احتمال برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال تا پایان سال 2020 گفـت: ‌براساس نقشه راهی که ارائه داده‌ بودیم، انتخابات باید زودتر برگزار می‌شد. فدراسیون هم در تمام این مدت داخل فرجه‌های قانونی و نقشه راهی که به فیفا ارائه داده بود، به وظایف عمل کرد و بدون تأخیر پیش‌نویس را ارسال کردیم اما در همان نقشه راه پیش‌بینی شده بود اگر به هر دلیلی فیفا در پاسخگویی و ارائه نظرات تأخیر کند، فدراسیون فوتبال هم برای پاسخگویی زمان دارد.

وی افزود: آنچه فیفا خواسته را انجام داده‌ایم و در مسئولیت فدراسیون جهانی است که به ما تأئید نهایی بدهد تا بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم. به تمام تعهدات خود عمل کرده و پیش‌نویس اساسنامه را مطابق نظر فیفا تهیه کردیم. پس از تائید اساسنامه مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم انتخابات را برگزاری کنیم. 

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره لزوم خارج شدن این فدراسیون از بلاتکلیفی گفت: دقیقا به خاطر خارج شدن فدراسیون از بلاتکلیفی بود که خود من پیش از سال نو روی اصلاح اساسنامه متمرکز بودم و از 4، 5 فروردین اعضای کمیته حقوقی و تدوین مقررات و دبیرکل در فدراسیون مستقر بودند. خیلی مواقع تا ساعات پایانی شب در فدراسیون استقرار داشتیم و حتی گاهی مواقع کار ما تا 3، 4 صبح طول می‌کشید تا بتوانیم داخل فرجه درنظر گرفته شده پیش‌نویس را به فیفا برسانیم. 

براتی اضافه کرد: بخشی از کار تدوین اساسنامه و گرفتن مجوز از اعضای هیأت رئیسه بود و پس از آن کار ترجمه موارد به زبان حقوقی و تخصص و ارسال به فیفا انجام شد. همیشه تعهد خود را نسبت به فیفا انجام دادیم و علت آن هم عمل کردن درست به تعهداتمان است. تأخیر هم متوجه ما نبود. شاید فیفا در حال بررسی بوده و دورکاری داشته که من واقعا بی‌اطلاع هستم اما تعهدات خود را بر اساس نقشه راهی که به تأئید فیفا رسیده بود به موقع انجام دادیم. مستندات آن هم موجود است.

وی افزود:  اکنون هم کار به نتیجه رسیده و خوشبین هستیم ظرف چندماه آینده مجامع را برگزار کنیم. مجمع اول مربوط به تصویب اساسنامه و انتخابات تأیید اعضای کمیته انتخاباتی است. سپس مجمع انتخاباتی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را پیش رو داریم. امیدوار هستیم پیش از پایان سال 2020 این دو کار را انجام بدهیم. 

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات درباره اینکه آیا فیفا تمام موانع را برای حضور فوتبالی‌ها در انتخابات فدراسیون برداشته اظهار داشت: قبل از اینکه فیفا بخواهد موانع حضور فوتبالی‌ها در انتخابات را بردارد خودمان این کار را انجام داده بودیم و اینگونه نبوده که حتما فیفا بخواهد تا این موانع برداشته شود. آنچه فیفا روی آن اصرار دارد این است که غیرفوتبالی‌ها هم بتوانند وارد انتخابات شوند.

براتی در ادامه گفت و گو با رادیو تهران اضافه کرد: به صورت مثال اگر کسی سابقه مدیریت در فدراسیون والیبال و بسکتبال هم دارد می‌تواند در فدراسیون فوتبال شرکت کند. فیفا اعلام کرده نامزدها سابقه مدیریت ورزشی باشند و این امر تنها اختصاص به مدیریت در به فوتبال نداشته باشد. خودمان قصد داشتیم این امر را به فوتبالی‌های عزیز که خاک این رشته را خورده اند اختصاص بدهیم اما فیفا نظر دیگری داشت.

وی افزود: ما هم برای رعایت روح دموکراسی و مغایر نبودن نظر فدراسیون جهانی با قوانین آن را پذیرفتیم و مشتاق هستیم زودتر فدراسیون فوتبال از بلاتکلیفی خارج شود. دیگر این به بلوغ مجمع بستگی دارد تا بتوانند بهترین افراد را برای مدیریت فوتبال در چهار سال آینده انتخاب کنند.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید
۹۹/۰۸/۰۶ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی