کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








واحدپور: فدراسیون به درآمد لیگ وابسته است و رهایش نمی‌کند/ به تاسیس سازمان لیگ‌بسکتبال خوشبین نیستم

رئیس سابق کمیته مسابقات و داوران بسکتبال گفت: وقتی یک فدراسیون به درآمد لیگش وابسته باشد، آن را رها نمی کند و به همین دلیل به تاسیس سازمان لیگ خوشبین نیستم.

بخش تور و توپ مجله خبری ورزشی اسپورت‌استار


امیر واحدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تاسیس سازمان لیگ بسکتبال و اینکه این کار چه قدر می‌تواند عملی شود، اظهار داشت: اگر قرار است که فقط اسم کمیته مسابقات و عوض شده و تبدیل به سازمان لیگ شود که به درد نمی‌خورد و کارساز نیست و بازی با کلمات خواهد بود. سازمان لیگ باید ثبت شرکت‌ها شود و اساسنامه جداگانه داشته باشد. زمان ما در دوره ریاست قبلی استارت کار خورده بود، اما چون زیر ساختی وجود نداشت به سرانجام نرسید.

وی ادامه داد: سازمان لیگ حسابدار،‌حقوقدان و رئیس جدا می‌خواهد و نحوه انتخاب اعضایش از فدراسیون جداست. در حال حاضر در کشور ما فقط سازمان لیگ فوتبال است که از فدراسیون جداست.

* هیچ فدراسیونی زیر بار تاسیس سازمان لیگ استاندارد نمی‌رود

رئیس سابق کمیته داوران و مسابقات با اشاره به اینکه هیچ فدراسیونی زیر بار تاسیس سازمان لیگ استاندارد نمی‌رود، گفت: درآمد لیگ باید صرف خود لیگ شود، اما برعکس 90 درصد درآمد آن به خود لیگ اختصاص نمی‌یابد و صرف امور جاری فدراسیون می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که فدراسیون‌ها تن به راه اندازی سازمان لیگ ندهند.

وی ادامه داد: وقتی یک فدراسیون به درآمد لیگش وابسته باشد، تن به جدایی آن نمی‌دهد و رهایش نمی‌کند. در حال حاضر گردش مالی لیگ بسکتبال در یک فصل حدود 150 میلیارد تومان است که حدود 5 میلیارد آن به فدراسیون می‌رسد. وقتی لیگ آنقدر گردش مالی دارد باید برنامه ریزی بهتری و سازماندهی برای آن صورت بگیرد، اما متاسفانه اینطور نیست. ما نمی‌توانیم با یکی دو کارمند پاره وقت، لیگی با این حجم مالی را اداره کنیم.

واحدپور عنوان کرد: وقتی به کمیته مسابقات یا هر کمیته دیگر بها داده نشود، یا مسئولان آن ضعیف عمل کنند به ناچار تصمیمات از جاهای دیگر گرفته می‌شود. به نظر من اگر همین کمیته مسابقات فعلی هم اصول و قواعد خوبی داشته باشد، کارساز است، اما متاسفانه اینطور نیست و ساختاری وجود ندارد.



* راهکاری برای درآمدزایی فدراسیون‌ها وجود ندارد

مدیر فنی فعلی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام هنوز راهکاری برای درآمدزایی فدراسیون‌های ورزشی وجود ندارد و حق پخش هم که پرداخت نمی‌شود. به نظر من باید راهکاری از سوی وزارت ورزش تهیه شود که همه فدراسیون‌ها از حق پخش و سایر موارد کسب درآمد کنند.

*تا زمانی که همه منافع شخصی را ببینند، نمی‌توان به تاسیس سازمان لیگ خوشبین بود

وی در مورد نقش باشگاه‌ها در سازمان لیگ گفت: در حال حاضر همه باشگاه‌ها در تصمیم گیری‌ها فقط منافع خود را می‌بینند و آخرین مورد آن هم به رای گیری در مورد تعطیلی یا ادامه لیگ باز می‌گردد. تا زمانی که باشگاه‌‌ها و فدراسیون منافع شخصی خود را ببینند، به تاسیس سازمان لیگ نباید خوشبین بود، چون هنوز فرهنگ و زیر ساخت در این خصوص نداریم. 

رئیس سابق کمیته داوران و مسابقات در مورد اینکه آیا فیبا الزامی به داشتن سازمان جداگانه برای لیگ دارد یا خیر، اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم فیبا راه فیفا را در پیش گرفته است و مسابقات انتخابی جام‌جهانی هم به این شکل بود. چند روز قبل شنیدم فیبا دستورالعملی در حال تدوین و اجرا دارد که انتخابات فدراسیون‌ها و اساسنامه آنها مورد تایید فدراسیون جهانی قرار بگیرد و در این صورت تاسیس سازمان لیگ هم ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. 


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام

۹۹/۰۲/۱۸ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی