کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








بررسی عملکرد لژیونرها|پورعلی گنجی از نفت تا سرزمین اژدها

در گزارش امروز در مورد عملکرد لژیونرها سراغ مرتضی پورعلی گنجی رفته ایم و به بررسی عملکرد مدافع ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه العربی در لیگ ستارگان بلژیک پرداخته ایم.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی پورعلی گنجی یکی دیگر از فوتبالیست های بی شمار مازندرانی است که به بالاترین مرتبه از فوتبال یعنی حضور در تیم ملی رسیده است.

مرتضی وقتی 18 ساله بود شهرش بابل را به مقصد تهران ترک کرد و عضو باشگاه نفت تهران شد. می توان این استعداد فوتبالی را محصول باشگاه نفت شمرد که به فوتبال ایران معرفی کرد. 

*استارت با نفت تهران

پورعلی گنجی در سال 2010 به نفت آمد و برای مدت 5 سال برای این تیم تهرانی بازی کرد. مدافع تنومند مازندرانی در ابتدا نمی توانست در ترکیب اصلی تیمش باشد ولی رفته رفته پیشرفت کرد و به جایی رسید که به مهره کلیدی نفت تهران در سال 2014 زیرنظر علیرضا منصوریان شد.


اوج عملکرد پورعلی گنجی با نفت به سال 2014 برمی گردد که با عملکرد درخشانش در نهایت تیمش سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرد. مدافع ایرانی بعد از درخشش با تیم نه چندان قدرتمند نفت در لیگ به لیگ قهرمانان آسیا رسید و توانایی اش را در این رقابت ها نشان داد.

* درخشش در لیگ قهرمانان آسیا 2015 با نفت

بازیکن بابلی با نفت علیرضا منصوریان تا یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید. عملکرد درخشان مدافع ایرانی در آسیا باعث شد تا باشگاه تیانجین چین برای جذب این بازیکن اقدام کند. مرتضی که به دنبال رسیدن به تیم ملی بود و می خواست به لژیونر شود تا کارلوس کی روش او را به جمع یوزها دعوت کند. 

* از لیگ قهرمانان آسیا تا سوپر لیگ چین

در نهایت پورعلی گنجی با باشگاه تیانجین چین به توافق رسید و در فصل 2015-2016 برای این تیم چینی در سوپر لیگ چین بازی کرد. نمایش عالی مدافع ایرانی در سوپر لیگ چین باعث شد تا کی روش او را به تیم ملی ایران دعوت کند.

ماجراجویی پورعلی گنجی در تیم ملی ایران در سال 2015 شروع شد و درخشش این مدافع کی روش را مجاب کرد تا او را در لیست اصلی تیم ملی برای جام ملت های آسیا 2015 استرالیا قرار داد. درخشش این مدافع به همراه یوزها در جام ملت ها باعث شد تا باشگاه متمول و پرافتخار السد قطر با او وارد مذاکره شد.


* درخشش در جام ملت‌های آسیا 2015 و رفتن به السد قطر

مدافع ایرانی بعد از یک فصل حضور در سوپر لیگ چین و 26 بازی برای تیانجین به لیگ ستارگان قطر آمد و قراردادی 2 ساله با السد امضا کرد. روزهای خوب پورعلی گنجی به همراه تیم قطری برای مدت 2 فصل ادامه پیدا کرد و عملکرد خوبی برای السد داشت. او 49 بازی برای تیم پرافتخار السد انجام داد و 7 گل به ثمر رساند.


درخشش او به همراه السد باعث شده تا مهره کلیدی کی روش در جام جهانی 2018 روسیه باشد. به گونه ای که در هر سه مسابقات این رقابت ها به صورت فیکس به میدان رفت و در این مسابقات بازی های بسیار درخشانی از خود ارائه داد و از ستون های دفاعی تیم ملی کشورمان ایران در این تورنمنت مهم جهانی بود و پس از انجام بازی‌های درخشان پیشنهاد های زیادی از اروپا به دست وی رسید و بعد از آن به باشگاه اوپن بلژیک رفت.

* حضور ناموفق در لیگ بلژیک

پورعلی‌گنجی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در هر شش مسابقه تیم ملی به صورت فیکس به میدان رفت و توانست با تیم ملی به نیمه نهایی راه یابد به طوری که تا قبل از نیمه نهایی جام ملت های آسیا ایران تیم ملی کشورمان ایران هیچ گلی را دریافت نکرد.

حضور مدافع ایرانی در لیگ بلژیک چندان برایش خوش یمن نبود چون فقط یک نیم فصل برای اوپن بازی کرد و با انجام دادن 6 بازی و به ثمر رساندن 2 گل دوباره به لیگ ستارگان قطر برگشت.


* بازگشت به لیگ ستارگان قطر

پورعلی گنجی این بار در سال 2019 با قراردادی 3 ساله به تیم قدیمی العربی برگشت. این باشگاه قطری که در چندین سال گذشته از روزهای اوج خود دور شده بود می خواست با جذب بازیکنان طراز اول دوباره به اوج برگردد. به همین خاطر العربی در تابستان 2019 ریخت و پاش زیادی کرد و بازیکنان خارجی زیادی به خدمت گرفت.

پورعلی گنجی به محض ورود به العربی با توجه به شناختش از لیگ ستارگان خیلی زود وارد ترکیب اصلی شد و به مهره های کلیدی این تیم تبدیل شد. عملکرد پورعلی گنجی چندان بد نبود ولی در طول یک فصل طبق گزارش های رسیده از قطر هواداران العربی انتظار عملکرد بهتری از تیمشان داشتند. به همین خاطر پورعلی گنجی به عنوان یکی از خریدهای خارجی العربی تحت فشار قرار گرفت.


* عدم رضایت العربی و انتقال دوباره به سوپر لیگ چین

مصدومیت او در پایان فصل گذشته باعث شد تا از ترکیب اصلی دور شود. العربی با توجه به قرار گرفتن در رده هفتم جدول 12 تیمی عملکرد قابل انتظار را نداشت به همین خاطر باشگاه قطری به فکر سودجویی با فروش این مدافع تیم ملی ایران افتاد. 3 هفته مانده به اتمام لیگ ستارگان باشگاه العربی یک پیشنهاد خوب از سوپر لیگ چین دریافت کرد. 

*آمار پورعلی گنجی در فصل 2019-2020 در العربی به شرح زیر است:

تعداد بازی: 18

تعداد گل: 2

پاس گل: صفر

این بهترین فرصت برای العربی بود و از طرف پورعلی گنجی هم به خاطر انتقادهای زیاد دوست داشت از این تیم جدا شود. در نهایت العربی با یک باشگاه چینی به توافق رسید تا پورعلی گنجی در فصل 2020-2021 راهی سوپر لیگ چین شود. هنوز نام باشگاه چینی فاش نشده ولی رفتن این بازیکن به چین امری قطعی است.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید.
۹۹/۰۶/۰۳ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی