کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








یادداشت خبرنگارخبرگزاری فارس در مجله فدراسیون فوتبال

دبیر فوتبال خبرگزاری فارس، یادداشتی را در خصوص تاثیر شیوه جدید کار رسانه‌ای بر روزنامه نگاری سنتی در اختیار سایت فدراسیون فوتبال قرار داد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


به گزارش خبرگزاری فارس، مهستا اخباری دبیر فوتبال خبرگزاری فارس یادداشتی را در خصوص تاثیر شیوه جدید کار رسانه‌ای بر روزنامه نگاری سنتی در اختیار سایت فدراسیون فوتبال قرار داد. 

یادداشت فوق را در زیر بخوانید:

مدت زیادی است که روزنامه نگاری از حالت سنتی خود خارج شده و این رسانه نوین و دیجیتال است که در سالهای اخیر بین توده مردم جا افتاده است.
روزنامه نگاری به شکل امروزی خود تقریبا نزدیک به یک دهه است که هر روز رنگ و بوی تازه تری به خود گرفته است و این روزها سرعت انتقال اخبار با استفاده از روش های جدید و ابداع گرانه توسط روزنامه نگاران و حتی مردم عادی بیش از گذشته شده است و لازمه کار حرفه ای در این شرایط آشنایی با روشهای جدید اطلاع رسانی است.
اگر تا یک دهه پیش خبرنگاران با استفاده ابزار محدود در میادین کاربه پوشش خبر دست می زدند، اکنون با تحولات دنیای دیجیتال هر انسانی در صورت تمایل می تواند به مدد روش های نوین اطلاع رسانی وکسب خبر به یک روزنامه نگار مبدل شود و با فشردن یک دکمه خبر خود را به سرعت در اختیار میلیاردها نفر قرار دهد..
جهان در حال حاضر وارد عصر تازه‌ای شده است که در آن رسانه‌های نوین حاکمیت بلامنازعی در تمامی عرصه‌های زندگی بشر ایجاد کرده و به ‌طور غیرقابل باوری با شتاب در حال ایجاد تغییرات بسیار گسترده‌تری در تمامی شئونات زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه امروز هستند..
فراهم شدن امکانات جدید برای پخش اخبار و برنامه‌ها به مخاطبان و گسترش شیوه‌های جدید ارائه اطلاعات به مخاطبان و فرابومی شدن اخبار از مهمترین ویژگی های مهم روزنامه نگاری نوین است که بر فضای رسانه‌های سنتی سایه انداخته است..

در این عصر سرعت و بمباران خبری که به لحظه در سرتاسر جهان اطلاعات مخابره می شود شیوع بیماری کرونا رو هم اضافه کنید. شرایطی که این بیماری برجهان حاکم کرد حتی بر نحوه اطلاع رسانی اخبار هم تاثیرگذاشته و باعث شد تا سوژه های خبری تحت تاثیر این بیماری کشنده قرار بگیرند.
پر بیراه نیست که بگوییم کرونا روی عملکرد رسانه های ورزش تاثیر نامطلوبی گذاشت و از سویی روزنامه نگاران را به این توفیق اجباری کشاند تا از روش های خلاقانه برای انتشار اخبار و تولید محتوا استفاده کنند.
نحوه برگزاری مسابقات به خصوص در فوتبال هم باعث شد تا شیوه های اطلاع رسانی و پوشش رقابت ها تغییر کند. به طور نمونه پوشش مسابقات لیگ فوتبال ایران توام شد با عدم حضور رسانه ها در ورزشگاه ها و یا شرکت نکردن در نشست های خبری . برگزاری آنلاین نشست ها یک آزمون جالب و البته کمی با خطا از سوی سازمان لیگ ایران و رسانه ها بود تا بلکه این توفیق اجباری مسیر برگزاری این نشست ها حتی در روزهای غیر کرونایی را فراهم کند.
آزمونی که لیگ ایران پشت سر گذاشت هر چند با خطاهایی بود اما می توان به چشم یک تجربه ای خوب به ‌آن نگاه کرد تا خبرنگاران و رسانه های ایران در عرصه های بین المللی هرچه زودتر و بهتر خود را با شرایط و قواعد روز دنیا نزدیک تر کند.

یکی از اتفاقات جالب در این بین برگزاری وبینارهای تخصصی در این زمینه است. در همین راستا به همت فدراسیون فوتبال این وبینار برگزار شد و کالین گیبسون مدیر رسانه و ارتباطات کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی قبل به عنوان مدرس اصلی وبینار آموزشی به نشریح مباحث خود در سرفصل های روزنامه نگاری دیجیتال، مفاهیم روزنامه نگاری ورزشی و روزنامه نگاری در دوران گرونا، چارت رسانه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت.
آنچه از این وبینار حاصل شد این بود که به طور کلی کنفدراسیون فوتبال آسیا اگاهی خوبی از شوق تولید محتوای اخبار در رسانه های ایرانی دارد و در زمینه کمک به رسانه ها و کسب آگاهی بیشتر تلاش خوبی دارد.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید
۹۹/۰۷/۲۸ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۱)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
mahis

mahis ۲۸ مهر ۹۹، ۱۳:۳۶

             وااااای چقد فوق العاده 🤩🤩واقعا یکی از وبلاگ های مورد علاقه من هستید ممنونم بابته مطالب جذابتون🙏🙏 راستی منم یه سایته فروش انلاین تلفن همراه میخوام بهتون معرفی کنم که خیلی خوبو کامله تو این شرایط بده کرونایی سایت مناسبیه خودم که راضی بودم شمام سر بزنید 😉😉https://mariatell.com

پاسخ دادن
پاسخ
۲۸ مهر ۹۹، ۱۴:۱۳

سلام بسیار تشکر شما لطف دارین ضمنا از اطلاع رسانیتون سپاسگزارم موفق باشید.


نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی