کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








عسگری: بنا کمتر در جلسات شرکت می کند/ سلامت کشتی گیران اولویت اول است

عکس  دبیر فدراسیون کشتی گفت: خصوصیات شخصیتی بنا این است که در جلسات کمتر شرکت می کند.

بخش کشتی و وزنه برداری مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار


به گزارش خبرگزاری فارس، کشتی در سال منتهی به المپیک در روزهای حساس و سرنوشت سازی قرار دارد. کشتی امید اول ما در المپیک محسوب می شود اما شرایط حساس و شیوع ویروس کرونا سبب شده تا برنامه های این رشته هم تحت تاثیر قرار گرفته و با لغو مسابقات انتخابی، اردوهای تیم های ملی نیز تعطیل شود.

جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی در برنامه «سلام صبح بخیر درباره شرایط این روزهای کشتی صحبت کرده است...

*ظاهرا در کشتی هم همانند سایر رشته ها همه چیز تعطیل شده است...

این اتفاقی که برای کل جامعه ورزش و علی الخصوص کشتی گیران افتاده و همه درگیر این ویروس شده اند و فدراسیون تمهیداتی اندیشیده. با توجه به مصوبات شورای عالی مقابله با کرونا داشته اردوهایمان را لغو کرده ایم و سلامت کشتی گیران اولویت اول همه ما است.

*وضعیت بچه های کشتی چگونه است؟ تعطیل و در شهرهای مختلف هستند؟ تمرینات یا رژیم غذایی آنها زیر نظر گرفته شده؟

بعد از مسابقات هندوستان اردوی فرنگی ادامه داشت و در خانه کشتی حضور داشتند و آزادکاران هم به اردو پیوستند اما مجبور شدیم این اردوها را لغو کنیم و همه چه کسانی که باید کسب سهمیه کنند، چه آنهایی که در المپیک حضور خواهند داشت زیرنظر مربیان خود در شهرهای خودشان کار می کنند. اکثر باشگاه های ورزشی تعطیل شده اما تمرینات این بچه ها باید ادامه داشته باشد و به صورت انفرادی هم ادامه دارد.

*ما 3 سهمیه در کشتی فرنگی و 3 سهمیه در کشتی آزاد داریم. تکلیف مسابقات گزینشی چه می شود؟ اصلا المپیک برگزار می شود؟

بی اطلاع هستیم. ما در رشته آزاد 3 سهمیه و در فرنگی هم 3 سهمیه کسب کرده ایم اما در هر دو رشته 3 سهمیه مانده که باید کسب کنیم. مسابقات گزینشی در چین لغو شده و قرار شده میزبانی به مجارستان یا قرقیزستان منتقل شود که آن هم در هاله ای از ابهام است. منتظر تصمیم گیری فدراسیون جهانی داریم. ما ارتباط خوبی با فدراسیون داریم و منتظر پاسخ برای تاریخ هستیم.

*هیچ تاریخ حدودی و میزبان هم اعلام نشده است؟

دو تاریخ 13 تا 15 فروردین ماه و 23 تا 25 اعلام شده اما هنوز قطعی نیست. برای میزبانی هم کشورهای مختلف بوده اند که اعلام آمادگی نکرده اند باید ببینیم اتحادیه جهانی چه زمانی را اعلام می کند.

*همه برای المپیک از کشتی توقع دارند. شرایط واقعا چطور است؟

فدراسیون همه هم و غم خود را گذاشته تا بتواند کسب سهمیه انجام بدهد و این اتفاقات تا حدودی برنامه های خود را تحت تاثیر قرار داده است. راضی هستیم و همه امکانات در فدراسیون فراهم شده است.

*بنا اخیرا در جلسه فدراسیون حضور نداشت و برخی می گفتند این غیبت ظاهرا به خاطر نارضایتی سرمربی تیم ملی است؟

خصوصیات شخصیتی بنا این است که در جلسات کمتر حضور پیدا می کند و رنگرز مدیر تیم های ملی حضور داشتند. مرمت و بازسازی خانه کشتی که انجام شده در خور شان کشتی گیران است و فضا و بستری مناسب است تا هر زمانی این بیماری ریشه کن شود، تمرینات ادامه پیدا کند.


 

*اخیرا اتفاق عجیبی در خصوص بهروز هدایت در مسابقات قهرمانی آسیا در هند افتاد. ماجرای دوپینگ او چه بود؟

در مسابقات بین المللی آقا تختی در شیراز از یک سری از بچه ها آزمایش دوپینگ گرفتند و آمدن جواب این آزمایشها زمان بر شد، موقعی که به ما اطلاع دادند ما به کادر فنی اعلام کردیم و این اتفاق همزمان با برگزاری مسابقات آسیایی بود. این اتفاق همه جای دنیا می افتد و ما قبل از اینکه اتفاقی برای کشتی گیرمان بیفتد پیش قدم شدیم.

*خارج از مسابقات این دوپینگ صورت گرفته بود؟

بنای فدراسیون بر این است که در همه رده های سنی قبل از اینکه بچه ها به اردو بیایند، فرم هایی را پر کنند و همیشه در خصوص دوپینگ هم تذکر می دهیم و هم برخورد می کنیم. برای آن موضوع هم خودمان پیشقدم شدیم و اگر تست بچه ها مثبت باشد، در کمیته انضباطی و حقوقی پیش قدم می شویم.

*هدایت بعد از این اتفاق و محرومیت سکوت کرده. توضیح او چه بوده؟

هفته گذشته جلسه ای برگزار شد و موضوع در دست بررسی است و منتظر جواب کمیته پزشکی هستیم و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

*این روزها همه چهره های ورزشی درباره اینکه به خاطر شرایط سخت این روزها حال مستاجران مراعات شود صحبت می کنند. شما هم وارد این پویش شده اید؟

فدراسیون کشتی در مباحث فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کرده و در اینستاگرام و دیگر فضاها همه حضور فعالی دارند و سعی کردند به این حرکت اجتماعی بپردازند. ان شاءالله که همه موفق باشند و به پویش در خانه بمانیم بپیوندند امیدوارم این بیماری هرچه زودتر ریشه کن شود و شاهد اتفاقات خوب اجتماعی و ورزشی باشیم.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام

۹۸/۱۲/۲۴ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی