کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








لیگ آزادگان در 5هفته آخرسال|جعل امضا در فسخ قرارداد + عکس

هفته‌های پایانی لیگ آزادگان در سال 1399 با ماجراها و اتفاقات جالبی پشت سر گذاشته شدند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نیمه اول لیگ دسته اول با صدرنشینی شهرداری آستارا به پایان رسید اما در هفته اول از نیم‌فصل دوم این مس کرمان بود که خودش را به صدر جدول رساند و سال به کام شاگردان مهاجری تمام شد.

این در حالی است که تا پایان هفته سیزدهم هوادار تهران با 24 امتیاز صدرنشین بود و شهرداری آستارا در رده پنجم قرار داشت. شاگردان پایان رافت که موفق شدند در 4 هفته پایانی خودشان را به عنوان صدرنشین نیم‌فصل اول لیگ یک معرفی کنند، در هفته هجدهم نتیجه را 3 بریک به شاهین بوشهر واگذار کردند و مس کرمان در آخرین بازی سال99 گل‌ریحان را با 5 گل پشت سر گذاشت تا با استفاده تساوی استقلال خوزستان مقابل بادران، سال را با صدرنشینی تمام کند.


چراغ زرد دوپینگ روشن شد

پیش از بازی خیبر و شهرداری آستارا در هفته چهاردهم مدیر ورزشی باشگاه خیبر خرم آباد عنوان کرد:"از سازمان لیگ می‌خواهیم به موضوع دوپینگ با وسواس بیشتری ورود و نظارت کند. وقتی تیم ها با هزینه بخش خصوصی اداره می‌شوند انصاف نیست بعضی از بازیکنان تیم ها با استفاده از دوپینگ شرایط نابرابری را به وجود بیاورند."

این در حالی است که چندی پیش پزشک باشگاه لیگ برتری ذوب‌آهن نیز نسبت به کمرنگ شدن تست گیری در زمینه دوپینگ ابراز تعجب کرده بود و باید دید که سازمان لیگ در همکاری با فدراسیون پزشکی-ورزشی و ایران نادو چه تصمیمی خواهد گرفت.

قابل توجه فدراسیون جدید:‌ ماجرای بی پایان سو مدیریت سوهان روح تیم‌های‌های فوتبال

*رضا مهاجری سرمربی مس کرمان در خصوص عدم موفقیت این تیم در صعود به لیگ برتر معتقد است: تیم مس هفت سال است که در لیگ یک است و نتوانسته صعود کند. به نظرم اختلاف سلیقه وجود دارد و این ایجاد مشکل می‌کند. اگر اختلاف سلیقه با تفاهم باشد، به بهتر شدن شرایط تیم کمک می‌کند ولی اگر گروکشی باشد که فکر می‌کنم این قضیه پررنگ تر است، کار سخت می‌شود.

*محمد نصرتی سرمربی پارس‌جنوبی جم پس از بازی هفته چهاردهم مقابل خوشه طلایی با انتقاد از نحوه تیم‌داری در جم گفت: واقعا هیچ عزمی در مسئولان استانی برای بازگشت این تیم به لیگ برتر نمی‌بینم. پارس جم در شهر خودش غریبه است و حامی ندارد. ما یک زمین تمرین مناسب نداریم. مثل خانه به دوش‌ها هستیم. برای تمرینات پیش فصل با اعتبار خودم کمپ و زمین تمرین اجاره کردم و باشگاه بعد از گذشت 4 ماه هنوز بدهی‌های خود را پرداخت نکرده، ایوب چراغی سرپرست تیم با اعتبار شخصی خودش امور جاری تیم را می‌گذراند. باید یک عزم جدی در سطح استان وجود داشته باشد و مسئولان باید از خواب بیدار شوند. بازیکنان در شرایط حداقلی هم از حقوقشان محرومند.

*نصرتی پیش از بازی هفته پانزدهم مقابل چوکا اعتراض خاموشی هم نسبت به مشکلات تهیه بلیت و سرگردانی بازیکنانش در سفر به شمال داشت. سرمربی پارس جنوبی بعد از این بازی گفت: مسائل فنی ما تحت‌الشعاع برنامه‌ریزی بد باشگاه است. برنامه‌ای که مدنظر من برای این هفته بود عملی نشد. سفر ما از جم تا رشت، طولانی بود. تیم ما از جم به عسلویه رفت. آنجا پرواز نبود یا بلیت نگرفتند، نمی‌دانم! در فرودگاه آواره بودیم. یک روز در عسلویه ماندیم، ساعت 4:30 صبح به بوشهر رفتیم و سپس از بوشهر راهی رشت شدیم! بازیکنان یک روز ساعت 4:30 و یک روز حدود 6 صبح از خواب بیدار شدند، نه خوب تمرین کردیم و نه استراحت خوبی داشتیم. وقتی این شرایط را داریم نمی‌توانم از بازیکنانم خرده بگیرم. من قصد جدایی ندارم اما مسئولان باشگاه باید به تیم اهمیت و اراده‌ای از خودشان نشان بدهند.

*اما فقط پارس جنوبی جم نیست که از مشکلات مدیریتی رنج می‌برد. تقریبا تمام تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول با مشکل مدیریت و بی توجهی‌ها به فوتبال دست و پنجه نرم می کنند. به عنوان مثال علی لطیفی سرمربی چوکا با اشاره به آماده نبودن ورزشگاه شهر تالش برای برگزاری مسابقات خانگی این تیم می گوید: این مساله یک عزم جدی می‌خواهد. از نماینده محترم تالشان خواهش می‌کنم به این مساله رسیدگی کند. نمی‌شود همیشه مهمان باشیم. نه هوادار داریم و نه ورزشگاه ضمن اینکه کمبود بازیکن هم داریم.

-مدیرکل اداره ورزش و جوانان شهر تالش در مورد بازسازی ورزشگاه پوریای اعلام کرد: مهم ابعاد زمین بود و باید طول زمین افزایش پیدا کند. با همکاری سازمان جهاد کشاورزی این زمین به ما اهدا شد. سازمان لیگ جهت برگزاری بازی‌های لیگ یک ابعاد همه استادیوم ها را 105 در 68 در نظر گرفته که متاسفانه زمین ما شرایط لازم را نداشت. تعویض چمن، نصب نور، ایجاد جایگاه ویژه، بازسازی نیمکت ذخیره‌ها، رختکن مهمان و میزبان و فنس‌های دور زمین دیگر مشکلاتی بود که باید برطرف شوند.

وی تصریح کرد: چمن نیاز به زیرساخت دارد. سعی و تلاش همه این است با سرعت این کار پیش برود ولی فکر نمی‌کنم تا پایان مسابقات این فصل شرایط میزبانی از تیم ها را در ورزشگاه پوریای ولی داشته باشیم اما قطعا به لیگ بعدی می‌رسد. استان گیلان شرایط خوبی برای ایجاد چمن طبیعی دارد ولی به زیرساخت نیاز دارد و قرار است چمن مصنوعی جایگزین شود.

*نادر دست نشان سرمربی رایکا پس از بازی هفته پانزدهم با نود ارومیه با اشاره به محل نامناسب میزبانی و ورود افراد متفرقه هنگام برگزاری یک مسابقه رسمی فوتبال عنوان کرد: در و پیکر ورزشگاه باز و کنترل آن برای نیروی انتظامی و هیات فوتبال سخت است. ارومیه یک ورزشگاه بسیار زیبا دارد، چرا از آن استفاده نمی‌کنند؟ کاش بازی آنجا برگزار می‌شد تا بتوانیم بازی بهتری انجام بدهیم و حواشی به دو تیم ضربه نزند.

*بازیکنان شهرداری آستارا پیش از بازی هفدهم به خاطر مشکلات مالی دست به اعتصاب زده بودند. پایان رافت سرمربی تیم نیز بعد از آخرین بازی نیم فصل اول که با برد و صدرنشینی تیمش همراه شد، دراعتراض به بی توجهی مدیران و پرداخت نشدن مطالبات بازیکنانی که بعضا با پیشنهادات خوب از طرف تیم‌های دیگر مواجه شده بودند، در رختکن از همه و در حضور فرماندار و شهردار خداحافظی کرد هرچند که چند روز بعد اعلام کرد با تماس و اصرار مسئولان و قول مساعد آن‌ها به تیم برگشته است.

* بازیکنان تیم استقلال ملاثانی نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان و تامین نشدن نیازهای حداقلی تیم، پیش از بازی هفته هفدهم مقابل شاهین شهرداری بوشهر تمریناتشان را تعطیل و تهدید به کناره‌گیری از مسابقات کردند اما در نهایت آخرین بازی را هم برگزار و نیم‌فصل اول را با تساوی یک-یک به پایان رساندند.

*بازیکنان پارس‌جنوبی جم نیز بعد از برد قشقایی در هفته آخر نیم فصل به دلیل اینکه تنها 20 درصد دریافتی داشتند و با مشکلات مالی مواجه‌اند در تمرین حاضر نشدند و اعلام کردند در بازی جام حذفی مقابل پاس همدان نیز شرکت نمی‌کنند. با اینحال این بازی در نهایت با انصراف پاس همدان برگزار نشد تا پارس جنوبی علیرغم اعلام اعتصاب بازیکنانش به دور بعدی صعود کند.

*بی توجهی به تیم‌ها از سوی مسئولان شهری و استانی تنها مورد گلایه اعضای تیم نیست. مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی در این خصوص می‌گوید: در شرایط اقتصادی سخت، هزینه کردن بخش خصوصی برای تیم فوتبال یک هنر است. من این کار را برای ورزش ساوه دلی انجام می‌دهم و این قدر توانایی ندارم که شرایط استادیوم را هم خودم درست کنم. این کاری است که باید مدیران شهری و استانی انجام دهند اما متاسفانه با وجود دومین فصل حضور تیم در لیگ یک این کار انجام نشده و ما همچنان مجبوریم در تهران بازی کنیم. امیدوارم همان طور که به مراکز استان ها توجه می‌کنند به شهرهایی چون ساوه هم توجه شود.

*سرپرست گل‌ریحان پس از شکست سنگین در هفته هجدهم مقابل مس کرمان با بیان اینکه امیدوار است در ادامه مسابقات تیم قدرتمندی را داشته باشند، گفت: مشکلات مالی به حدی است که قبل از بازی‌ها نمی‌توانیم به اردو برویم و در هتل اقامت داشته باشیم. همان روز بازی بچه‌ها دور هم جمع می‌شوند. این موضوع برای تیم لیگ یکی اصلا خوب نیست و امیدوارم با تدابیر مسئولین مشکلات حل شوند.


داوری‌های پر حرف و حدیث: از کار چندش آور مربیان و بازیکنان تا انتقاد سرمربی مس از داور لیگ برتری بی‌انگیزه

تقریبا هیچ هفته‌ای از مسابقات نیست که اعتراض تیم‌ها نسبت به داوری ها را در پی نداشته باشد.

*بعد از بازی هفته چهاردهم دو تیم نود و ملوان، تیم ارومیه با انتشار ویدئویی مدعی شد که خطای مدافع ملوان به روی آرمین مصطفوی پنالتی بوده اما داور دستور به ادامه بازی داد. در این صحنه مهاجم نود ارومیه به خاطر برخورد شدیدی که با مدافع ملوان داشت مصدوم و نقش بر زمین شد.

*رضا مهاجری پس از بازی هفته شانزدهم مس کرمان مقابل هوادار، با اشاره به ایرادات داوری گفت: واقعا امروز تیم ما تحت فشار قرار بود اما این فشار تنها از سوی تیم هوادار ایجاد نشد بلکه داور نیز در آن تاثیر داشت. رضاکرمانشاهی که دربی تهران را قضاوت کرده است، برای این بازی انتخاب شد. انتظار ما خیلی بیشتر از آنچه بود که دیدیم. ما تیمی نیستیم که لب خط داور را تحت فشار قرار بدهیم اما این انتظار را داریم که داوران به خصوص داور با تجربه‌ای مثل کرمانشاهی قضاوت بهتری داشته باشد. فکر می‌کنم او انگیزه لازم برای داوری این بازی را نداشت.

*عبدالله ویسی بعد ازبازی هفته پانزدهم مقابل مس کرمان به نکته جالبی اشاره کرد. او با بیان اینکه داوران از سوی نیمکت تیم‌ها یا بازیکنان تحت تاثیر قرار می‌گیرند، گفت: بابت این قضیه متاسفم. بعضی از همکاران ما جو را علیه داور مسموم  می‌کنند. برخی از بازیکنان که توانایی بسیار بالایی در بازی دارند تمرکزشان را روی تحت فشار گذاشتن داور قرار می‌دهند. آنقدر با داوران بد حرف می‌زنند و حتی فحاشی می‌کنند که این موضوع چندش آور است. باید کمیته اخلاق و انضباطی و داوران به این موضوع ورودکنند. داوران ما جوان هستند و ممکن است از فوتبال زده شوند. در این بین داوران هم مقصرند چون برخورد قاطع نمی‌کنند.

*مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی ساوه پس از بازی با خیبرخرم آباد اظهار داشت: در بازی با پارس جنوبی توپی که اوت شده بود را داور برای حریف کرنر گرفت و همان کرنر تبدیل به گل حریف شد. در بازی دیروز با خیبر، خطای هندی که منجر به ضربه ایستگاهی حریف و گل شد اصلا هند نبود. در تصویر واضح است که توپ به دست نخورده و اگر هم خورده باشد بر اساس قوانین جدیدی داوری نباید هند اعلام می‌شد. این موضوع را چند کارشناس داوری به من گفتند. قرار نیست اشتباه داوری حتما بزرگ باشد؛ یک گل را نادیده بگیرد یا یک آفساید را اعلام نکند که ما متضرر شویم. دراین چند بازی متوجه شدیم اشتباهات کوچک داوری هم می‌تواند به تیم‌ها ضربه بزند.کمیته داوران بازی‌های لیگ یک را جدی‌تر بگیرد و از داوران قوی برای این بازی‌ها استفاده کند.

*رضا عنایتی سرمربی تیم هوادار بعد از بازی هفته هفدهم مقابل شهرداری آستارا، عنوان کرد: داوری‌ها را طوری چیدمان می‌کنند که برنده و بازنده مشخص باشد. پس ما در خانه بنشینیم و این مسیر سخت را هم نیاییم! داور عامل اصلی شکست ما بود. دو نفر روی دروازه‌بان تیم ما خراب می شوند و داور خطا نمی‌گیرد. تا دیروز به بازیکنانم می‌گفتم کسی با داور صحبت نکند اما از امروز روش دیگری را اجرا می‌کنم چون حق تیم ما ضایع می شود. آن زمان که دوستان هنوز در فوتبال نیامده بودند ما در فوتبال بودیم و زیر و بم آن را دیده‌ایم. بهترین راه این است که نتیجه در زمین بازی مشخص شود. هرکسی بهتر بود برنده شود و نوش جانش اما امروز روح فوتبال آزرده شد.

*محمد نصرتی سرمربی پارس جنوبی پس از پیروزی مقابل قشقایی در هفته هفدهم در خصوص عملکرد داوری گفت: بردمان باعث نمی‌شود که از ضعف‌های داوری گلایه نکنیم. اشتباهات و ضعف‌ها در نیم فصل اول ما را خیلی آزار داد. امروز هم توپی که ۲۰ سانتی متر با خط دروازه فاصله داشت را برای حریف گل اعلام کردند تا دقایق پایانی بازی را با استرس سپری کنیم.

*سرمربی فجر سپاسی: داوران جوان بودند و بیشترشان از لیگ دسته دوم آمده بودند. آن‌ها اشتباهاتی داشتند و متضرر شدیم. بسیاری از داوران برای اولین بار در لیگ دسته اول بازی تیم ما را سوت زدند چون گفتند فجر تیم بی‌حاشیه‌ای است و اگر داوران اشتباه کنند اشکال ندارد! ان‌شاالله این داوران باتجربه‌تر شده باشند و کمتر اشتباه کنند. یک سوت آن‌ها باعث تغییر آینده یک تیم می‌شود.

*سرپرست بادران پس از آخرین بازی سال با اشاره به پنالتی گرفته نشده برای این تیم عنوان کرد: در دقیقه95 توپ به دست بایکن استقلال خوزستان خورد و مسیرش عوض شد اما داور معتقد بود توپ روی دست حرکت کرده و هند نیست، سه امتیاز مسلم ر ا از ما گرفت.

*سازمان لیگ بی توجه به مشکلات زمین

هنوز هم با وجود گذشت یک نیم‌فصل از مسابقات لیگ دسته اول مربیان و بازیکنان از وضعیت زمین‌ها ناراضی هستند. این مساله علاوه بر خراب شدن بازی‌ها و بی کیفیت بودن مسابقات، باعث بروز مصدومیت‌های زیادی می‌شود. باز هم این سوال مطرح می‌شود که سازمان لیگ آیا پیش از شروع مسابقات وضعیت زمین‌ها را بررسی نکرده؟ علاوه بر این، به خاطر مشکل و ایراد ورزشگاه‌ها، هزینه رفت و آمد به شهرهای دیگر هم به هزینه‌های دیگر برخی تیم‌ها اضافه شده در حالیکه آن‌ها به خاطر بدهی دغدغه مهمتری به نام پنجره نقل و انتقالاتی دارند!

*رضا عنایتی بعد از بازی هوادار مقابل فجرسپاسی گفت: واقعا زمین تعریفی نداشت. هم سفت بود و هم ناهموار. امیدوارم مسئولان ورزشگاه به این موضوع رسیدگی کنند.

*اعتراض به زمین ورزشگاه پارس شیراز که تبلیغات زیادی هم در مورد آن شده، محدود به مهمانان نیست. علی اصغر کلانتری سرمربی فجرسپاسی در این مورد می‌گوید: زمین ورزشگاه پارس شیراز ما را آزار داد. باید در نیم‌فصل دوم درمورد این مساله فکری کنیم. اواسط نیم‌فصل اول از مسئولان خواستم به خاطر خرابی زمین پارس، چند بازی ما در ورزشگاه شهید دستغیب برگزار شود تا زمین پارس زیر کشت برود. زمین دستغیب هم خیلی کیفیت خوبی ندارد و مشابه ورزشگاه شهید وطنی (قائمشهر) است. به هر مسئولی رو زدیم و با مدیران سازمان لیگ صحبت کردند، آن‌ها با این موضوع موافقت نکردند!

سرمربی فجرسپاسی با انتقاد از تصمیمات سازمان لیگ افزود: زمین قائمشهر هم مانند موکت و خراب‌تر از دستغیب است اما اجازه برگزاری بازی در ورزشگاه شهید دستغیب را ندادند! ما روی زمین بازی می‌کنیم و برای این موضوع به زمین باکیفیت نیاز داریم. زمین تیم‌های خارج از استان بسیار خوب بود و ما هم بسیاری از دیدارها را بردیم.


جوانگرایی بادران نکته‌ای مثبت در میان هزاران ایراد

در کنار تمام ایرادات و مشکلاتی که در لیگ دسته اول وجود دارد، حضور بادران بین مدعیان با هدایت محسن عاشوری اتفاقی چشمگیر است. این تیم که بهترین خط حمله بازی‌ها را دارد از بازیکنان جوان زیادی بهره می‌برد و شاید بتواند الگویی خوبی برای تیم‌هایی باشد که فقط به دنبال خرج کردن پول‌های زیاد برای بازیکنان پا به سن گذاشته و یا خروجی های لیگ برتری هستند.

 ابوالفضل بابایی 17 ساله، حسین شاه‌وردی مدافع 18 ساله تیم ملی جوانان، مهدی محمدی مهاجم 19 ساله، ایمان اکبری مدافع 21 ساله و دانیال جهانبخش 22 ساله، بنزین سبز تیم چهارم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول هستند.


ماجرای فراز کمالوند و شاهین شهرداری بوشهر

یکی از مهمترین اتفاقات چند هفته اخیر لیگ دسته اول، جدایی کمالوند از شاهین شهرداری بوشهر و پیوستن او به تیم استقلال بود. سرمربی شاهین شهرداری بوشهر پس از مطرح شدن نامش به عنوان سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان اعلام کرد قصد جدایی از شاهین را دارد اما یک نیم‌فصل به احترام مردم بوشهر کار نمی کند! چندی بعد کمالوند با حضور در دفتر باشگاه استقلال قراردادش را با این باشگاه امضا کرد تا به عنوان مدیرفنی آبی‌ها قید استراحت تا پایان فصل را بزند!

به این ترتیب داود مهابادی سرمربی تیم جوانان ایران جایگزین کمالوند در شاهین شهرداری بوشهر شد تا بار دیگر به اهالی فوتبال ثابت شود، توجه به تیم‌های پایه ملی تنها یک شعار تکراری از جانب مسئولان فدراسیون است.

پنجره‌های بسته 

پنجره نقل و انتقالاتی تیم‌های مختلف مدام باز و بسته می‌شوند و پیش از هر نیم‌فصل سرمربیان مختلف از این مساله ابراز نگرانی می‌کنند. به عنوان مثال پنجره تابستانی تیم رایکا به گفته سرمربی این تیم 24 ساعت پیش از شروع مسابقات باز شد. یا تیم نود ارومیه که با مشکل پنجره بسته تا نیم‌فصل مسابقات ادامه داد. این معضل در لیگ یک به نظر می‌رسد تبدیل به یک اتفاق معمول شده چرا که همانطور که اشاره شد، تیم‌ها چندان مورد توجه مسئولان استان‌ها قرار نمی‌گیرند و با خیل عظیمی از بدهی به حیات نیمه عمرشان ادامه می‌دهند.

به همین خاطر کمک گرفتن از تیم‌های هم استانی حاضر در لیگ برتر، به نظر می‌رسد راه حلی جدید برای تیم‌های لیگ یکی است. استقلال خوزستان پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی نامه‌ای به باشگاه فولاد خوزستان ارسال و از زحمات سعید آذری برای حل این مشکل تقدیر و تشکر کرد. این در حالی است که خود باشگاه فولاد در لیگ برتر با پنجره بسته روبرو بود.

شاید اگر در ابتدای فصل سختگیری بیشتری در مورد صدور مجوز ملی وجود داشته باشد، این سنت غلط و اشتباه هم رفته رفته از فوتبال ایران پاک شود و دیگر شاهد انتقال بدهی‌های یک باشگاه از فصلی به فصل دیگر نباشیم.

ثبت شکایت در فدراسیون فوتبال به دلیل جعل امضا در فسخ قرارداد

یکی از مهمترین اتفاقات مربوط به لیگ یک در آخرین روزهای سال، شکایت باشگاه نفت مسجدسلیمان از خیبر خرم‌آباد به خاطر استفاده از 4 بازیکن غیرمجاز در بازی جام حذفی بود. خیبر در این بازی با پیروزی در ضربات پنالتی به دور بعدی صعود کرد اما نفتی‌ها معتقدند خیبر با جعل امضای 4 بازیکن، قرارداد آن‌ها را فسخ و با ارائه این فسخ به سازمان لیگ 4 بازیکن جدید را اضافه کرده که از آن‌ها در بازی جام حذفی استفاده شده است.

به همین خاطر باشگاه جنوبی شکایت خودش را در فدراسیون فوتبال به ثبت رساند و حالا باید دید پس از بررسی‌های ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، این ماجرا چه سرانجامی خواهد داشت.


حکم کمیته انضباطی بر خلاف ادعای استقلال ملاثانی

در جریان بازی استقلال ملاثانی مقابل قشقایی، درب رختکن استقلالی‌ها شکسته شد و درگیری‌هایی نیز بین دو تیم رخ داد. عوامل تیم جنوبی مدعی بودند که این اتفاق از جانب هواداران یا عوامل منتسب به قشقایی میزبان رخ داده اما حکم کمیته انضباطی در محرومیت و جریمه نقدی عوامل استقلال ملاثانی نشان داد که اعضای این تیم اقدام به شکستن درب رختکن و همچنین وارد کردن آسیب و خسارت به رختکن شده‌اند!

ماجرای بازیکنان غیرمجاز نود ارومیه و ادعای نقض قوانین فیفا در فوتبال ایران

برخی از باشگاه‌ها مانند پارس‌جنوبی جم، قشقایی شیراز و ملوان بندر انزلی معتقدند با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تیم نود ارومیه، این تیم با هماهنگی سازمان لیگ و فدراسیون بازیکنانی را اضافه کرده است.

مدیرعامل قشقایی شیراز در این خصوص و در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد:‌ پنجره نقل و انتقالات نودارومیه به دلیل بدهی قبلی به بازیکن خارجی این تیم از طرف فیفا بسته شد بود و تا تسویه این بدهی امکان باز شدن پنجره به هیچ عنوان وجود نداشت. بر اساس قوانین، تنها فیفا می‌تواند دستور باز شدن پنجره را بدهد تا بازیکن جدیدی استخدام کنند. متاسفانه برخلاف تمام قواعد و مقررات، دوستان ما در سازمان لیگ اقدام به استعلام از کمیته تعیین وضعیت و با یک جلسه درون سازمانی مجوز چند بازیکن جدید تیم نودارومیه را صادر و عملا پنجره را باز می‌کنند. آن‌ها به گفته‌های هیات فوتبال و تیم نود ارومیه بسنده می‌کنند که؛ این بازیکنان، بازیکنان سابق خودمان بوده و بازیکن جدید محسوب نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: ما کارت بازی این دو بازیکن که در تیم‌های دیگر بودند و هیچ وقت در تیم نود ارومیه بازی نکرده و سال گذشته در تیم‌های استان‌های مختلفی مانند خراسان، تهران و چهارمحال وبختیاری بودند را ارائه دادیم. این تخلف محرز است. رای باید کاملا به نفع تیم قشقایی، بدون شک و درنگ و متعاقب آن به نفع دو باشگاه دیگری که از نودارومیه در همین قضیه شکایت کردند صادر می‌شد. کمیته انضباطی باید سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت را محکوم می کرد اما شاید چون نودارومیه که در انتخابات فدراسیون فوتبال، هم خودش و هم هیات فوتبالش رای دارد و هم اینکه رئیس کمیته داوران از استان آذربایجان غربی است، دوستان چندین رای را از دست می‌دادند، می خواستند نودارومیه را به شکلی راضی نگه دارند. همچنین سازمان لیگ را هم که تخلف انجام داده راضی نگه می‌دارند و به آن شکایات اصلا ورود نمی‌کنند که به ماهیت دعوا رسیدگی شود.

مدیرعامل قشقایی در مورد رد این ادعا گفت: به صورت شکلی دعوا را رد می‌کنند و می‌گویند بر اساس ماده فلان این بازیکن چون صدور مجوزش را سازمان لیگ داده بازیکن غیرمجاز محسوب نمی‌شود. در صورتیکه سازمان لیگ تخلف کرده و اجازه بازی به آن ها داده است. شما به شکل ماجرا ورود می‌کنید و اصلا نمی‌روید در مورد این بازیکنان پیگیری کنید. فیفا به شما این اجازه را نمی‌دهد. مثل پنجره استقلال و پرسپولیس که فیفا می‌بندد و هیچ راهی وجود ندارد یک کشور بیاید برخلاف نظر فیفا اعلام کند. شما به جای اینکه وارد ماهیت این شکایت بشوید، صورت مساله را پاک می‌کنید؟ ما که مدارک دادیم این بازیکنان، بازیکنان سابق نودارومیه نبودند. الان هم به صورت جدی تصمیم دارم این موضوع را حتی تا مرحله فیفا پیش ببرم. نه به خاطر سه امتیازی که اگر به ما بدهند قشقایی به جمع مدعیان بر می‌رسد. نه، واقعا هدفم از این کار فقط سه امتیاز نیست. هدفم این است که بالاخره جایی باید مقابل تخلفات گسترده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در موارد این چنینی ایستاد.

وی اضافه کرد: این موضوع یک تخلف خیلی آشکار است که قوانین فیفا را بدون اطلاع این نهاد نقض کردید. در مهلت قانونی اعتراضم را به کمیته استیناف اعلام کردم و اگر هم به هر دلیلی اتفاقی نیفتاد، مطمئن باشید از طریق فیفا از حق قانونی باشگاه قشقایی دفاع و این موضوع را پیگیری می‌کنم.

این اظهارات مدیرعامل قشقایی شیراز پیش از برگزار انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح شد و باید دید که با برگزاری جلسه کمیته استیناف چه اتفاقی می‌افتد و سرانجام این پرونده به کجا می‌رسد. ضمن اینکه هنوز پاسخی از جانب مسئولان و تصمیم‌گیرندگان فوتبال به این ادعا داده نشده است.

*گلزنان برتر لیگ آزادگان در پایان هفته هجدهم:

8گل: حمید کاظمی از بادران تهران

7گل: علی فاتح از پارس جنوبی جم-سیدپیمان میری از مس‌کرمان

6گل: ایمان غلامی از بادران

5گل: امین هاشمی‌فرد از قشقایی- علی خسرونژاد از رایکا-فرشاد جانفزا از استقلال خوزستان-احسان پیرهادی از بادران

*جدول لیگ دسته اول در پایان سال99


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید
۹۹/۱۲/۲۹ ۰ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی