کد متحرک ساختن عنوان

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد. امروزه فعالیتهای ورزشی بعنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود.








فقر زمین چمن در پایتخت از تفاوت قیمت بین بازی لیگ برتری و دسته اولی تا آرزوی احیای ورزشگاه تختی

مشکلات تیم‌های فوتبال تهرانی برای انجام تمرینات یا برزگرای مسابقات سال به سال حاد‌تر می‌شود.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فوتبال ایران همواره درگیر مشکل زمین برای برگزاری مسابقات یا حتی انجام تمرینات تیم‌ها بوده است. در حالیکه اولین لازمه یک مسابقه فوتبال وجود یک زمین مناسب است اما فوتبال ایران واقعا از خراب بودن اولین پله رنج می‌برد و به نظر می‌رسد بی توجهی یا چشم پوشی مدیران و مسئولان فوتبالی، ورزشی و مرتبط با این امر، مشکل را تشدید می‌کند.

بحث رسیدگی به زمین‌ها مساله‌ای مربوط به تیم‌ها و باشگاه نیست. اغلب تیم های فوتبال ایران دولتی هستند و حتی زمین تمرینی مختص به خود را هم ندارند. البته این وضعیت برای تیم‌های خصوصی هم وجود دارد و آن‌ها نیز برای تهیه زمین تمرین دچار مشکل هستند. به این ترتیب زمین‌های مختلف که در اختیار نهادها و سازمان‌های مختلف هستند مورد استفاده تیم‌ها قرار می‌گیرد اما عدم رسیدگی و نبود نظارت دقیق به خصوص در فاصله اتمام یک فصل تا شروع فصل جدید باعث خرابی شدید این زمین‌ها می‌شود.

فقر عجیب فوتبال ایران

فوتبال ایران از لحاظ کمیت زمین چمن دچار فقر و مشکل نیست اما خرابی و کیفیت بد آن‌ها، فقر عجیبی را به وجود آورده است. به عنوان مثال ورزشگاه پارس شیراز که مدتی هم برای تبلیغات انتخاباتی مورد استفاده قرار گرفت دقیقا به خاطر بی توجهی مسئولان دچار خرابی شده تا امروز تیم فجرسپاسی مجبور به میزبانی در زمین حافظیه شیراز شود و به این ترتیب نه تنها یک تیم بلکه یک لیگ درگیر این بی توجهی شده است.

این مشکل در پایتخت به علت تعدد تیم‌ها بیشتر به چشم می‌آید. نه تنها تیم‌های لیگ برتری بلکه تیم‌های لیگ یکی هم صدای اعتراضشان به کیفیت زمین‌ها بلند شده و هفته‌ای نیست که موردی در اعتراض به وضعیت نامناسب زمین‌ها وجود نداشته باشد. در هفته چهارم لیگ یک دیدار دو تیم سایپا و ویستا توربین قرار بود در ورزشگاه کارگران برگزار شود اما این مسابقه به شهر قدس منتقل شد.

با پیگیری‌های خبرنگار ورزشی فارس مشخص شد ایراد سازمان لیگ به سکوها و رختکن کارگران باعث این انتقال بوده در حالیکه کیفیت زمین این ورزشگاه به مراتب بهتر از شهر قدس است. با این حال بازی در شهرقدس برگزار شد و باشگاه سایپا اعلام کرد کیفیت بد این زمین اجازه بازی را از هر دو تیم گرفت.

بازی لیگ یکی ارزانتر از بازی لیگ برتری؟

نکته دیگر اینکه ورزشگاه شهر قدس برای این مسابقه از تیم میزبان مبلغی در حدود 60میلیون دریافت کرده، این در حالی است که از تیم لیگ برتری پیکان برای میزبانی از ذوب‌آهن در این ورزشگاه مبلغی حدود 150میلیون تومان خواسته شده بود! با وجود اینکه تمام شرایط برگزاری مسابقه مانند حضور آمبولانس یکسان است، مشخص نیست چرا باید بین مسابقه لیگ یکی و لیگ برتری تا این حد تفاوت هزینه وجود داشته باشد.

به هرحال اجاره بهای بالا در کنار کیفیت نامناسب زمین شهر قدس باعث انتقال این مسابقه به ورزشگاه انقلاب کرج شد که شرایط نامناسب این ورزشگاه نیز پس از بازی فریاد ذوب‌آهن را بلند کرد. ورزشگاه انقلاب کرج شاید برای میزبانی مسابقات لیگ یک هم دچار مشکل باشد و ناآمادگی این ورزشگاه برای انتقال ناگهانی یک بازی لیگ برتری به خوبی نمایان شد. مسلما تیم ذوب‌آهن که در شهر خودش شرایط خوبی را در ورزشگاه فولاد شهر چه از نظر کیفیت چمن و چه از نظر امکانات ورزشگاه دارد، با ناراحتی از انقلاب کرج خارج می‌شود.

برای هفته ششم لیگ برتر هم گفته می‌‌شود شاید دیدار پیکان و فجرسپاسی در ورزشگاه دستگری برگزار شود که این زمین هم در مسابقه هفته گذشته لیگ دسته اول بین سایپا و خیبر خرم آباد مورد انتقاد قرار گرفت! این در حالی است که ظاهرا به تیم لیگ برتری هوادار هم توصیه شده بازی‌های خودش را در ورزشگاه دستگردی برگزار کند.

سال به سال بدتر از پارسال

تمام این موارد مشکلات برگزاری مسابقات هستند و در کنار آن موارد بیشتری برای مشکل تمرین کردن تیم‌ها وجود دارد. چندی پیش عباس تیموری دبیر هیات فوتبال استان تهران در گفت‌وگو با فارس به این مساله اشاره کرد این استان در امکانات سخت افزاری "کم برخوردار" است که حل این مشکل نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های مربوطه مانند شهرداری یا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است (اینجا بخوانید). قاعدتا دریافت هزینه از تیم‌ها برای رسیدگی بهتر به بخش های مختلف ورزشگاه‌هاست اما متاسفانه سال به سال علیرغم بدتر شدن کیفیت چمن‌‌ها، بخش‌های دیگر مانند رختکن‌ها، سرویس‌های بهداشتی و... نیز وضعیت بد و بدتری پیدا می‌کنند.

به عنوان مثال تهیه مایع دستشویی برای سرویس بهداشتی باید یک کار روتین باشد اما خالی بودن مخزن آن نشان می‌دهد که مسئول ورزشگاه توجهی به این بهداشت و تمیزی در مجموعه تحت مدیریت خودش ندارد. به این ترتیب باید پرسید اجاره‌ای که تیم‌ها می‌دهند، دقیقا در چه زمینه‌ای هزینه می‌شود؟


آغاز تلاش‌ها برای احیای ورزشگاه تختی تهران

نصرالله پریچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه به جز ورزشگاه آزادی دیگر استادیوم‌ها فاقد استانداردهای لازم برای میزبانی مسابقات فوتبال در لیگ برتر و همچنین لیگ دسته یک هستند که اعتراض تیم‌های مختلف را در پی داشته است، اظهار داشت: مدیریت ورزشگاه آزادی در با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. ما دخالت و نظارتی نداریم اما از چند ماه پیش طی جلسه‌ هم اندیشی که با مدیران باشگاه‌ها و مربیان داشتیم و آن‌ها گفتند از نظر زمین مسابقه و حتی تمرین مشکل داریم، برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم اطراف تهران از زمین‌هایی که قرار است برای تمرین استفاده شوند را به چمن مصنوعی تجهیز کنیم.

وی افزود: در کنار آن برای استادیوم تختی که فکر می‌کنم آخرین بازی در آن مربوط به 2 سال پیش است، بررسی مجدد کردیم و مشورت فنی گرفتیم. اعتباری هم برای تعویض چمن این استادیوم در نظر گرفتیم. ابلاغ آن هم شده، منتظر تخصیص اعتبار هستیم تا پیمانکار سریعاً شروع به کار کند و بتوانیم چمن را بازسازی و بعد از 2 سال در اختیار تیم‌های تهرانی قرار بدهیم. برای تمرین هم یک زمین چمن مصنوعی وجود دارد که عمر آن هم برای تمرین کفاف نمی‌دهد ولی توانستیم کاری کنیم زمینی را کنار زمین اصلی تختی داشته باشیم. چمنی که الان قرار است تغییر پیدا کند را آنجا دپو می‌کنیم تا حالت گلخانه‌‌ای شود.

شهر قدس تخفیف می‌دهد

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران در مورد زمین ورزشگاه شهر قدس عنوان کرد: این زمین برای شهرداری است. طی تماسی که هیأت فوتبال با من داشت، خواستند که صحبتی با شهردار و شورای شهر قدس انجام شود. البته بحث‌ هزینه‌های بالا هم مطرح است. زمین‌هایی که تیم‌های ما می‌روند  80، 100 و 120 میلیون  یا رقم‌های بالاتر می‌دهند. با اینحال شهردار شهرقدس قول داده و اعلام کرده من هم بحث بازسازی را خواهم داشت و هم تخفیف می‌دهم تا تیم‌ها بتوانند آنجا بازی کنند. امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد.

پریچهره در مورد وضعیت زمین‌‌های راه‌آهن و دستگردی اکباتان گفت:‌ زمین‌ها چون برای دستگاه‌های مربوطه هستند بیشتر در تعامل هستیم. زمین‌های اداره ورزش و جوانان نیستند. استادیوم تختی در اختیار ما است که برای آن اعتبار هم دیده‌ایم و اگر تخصیص داده شود کار را شروع می‌کنیم. یا چمن تمرینی مصنوعی که گفتم زمین‌هایشان را طی تفاهم نامه‌ای که با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داریم اطراف تهران می‌بندیم. آن‌ها زیرسازی می‌کنند و ما چمنش را می‌دهیم تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد اینکه چمن مصنوعی هم باعث دردسر و زحمت تیم‌ها می‌شود و آن‌ها  نمی‌توانند روی این زمین‌ها  تمرین کنند، اظهار داشت: این هم مسئله‌ای است. برخی از مربیان اعتقاد دارند باید از چمن طبیعی استفاده شود. همانطور که گفتم در استادیوم تختی و چمن‌هایی که به صورت گلخانه‌ای نگهداری می‌کنیم قصد چنین طرحی داریم اما هنوز ابتر است و به پایان نرسیده، مشاور ما هنوز نظر نهایی را نداده است. ان‌شاالله نظرش را بدهد تا بتوانیم زودتر اقدام کنیم. از طرفی هم می‌شود با شرکت توسعه ارتباط برقرار کنیم. رئیس هیأت فوتبال تهران هم هفته گذشته صحبت‌هایی با من داشت. گفتم حتی آمادگی برگزاری جلسه دارم که تقاضا کنیم تا زمین‌های شماره 2 و 3 در ورزشگاه آزادی یا جاهای دیگری که دارند را در اختیار تیم‌های تهرانی بگذاریم. با شرکت توسعه تعامل داریم. بحث اعتبارات و نظارت همه در اختیار این شرکت است. 

پریچهره تصریح کرد: ما از اختصاص زمین‌ها به فوتبال پایه برای استعداد یابی تقدیر می‌کنیم ولی از دستگاه‌هایی که در استان و شهر تهران امکانات ورزشی دارند خواهش می‌کنم با هیأت فوتبال و اداره کل هماهنگی‌هایی داشته باشند برای ساعاتی که زمین‌ها قابلیت برگزاری مسابقات لیگ را دارند همکاری کنند. ما هم به موقع در خدمت همه دستگاه‌ها خواهیم بود.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید
۰۰/۰۸/۲۵ ۱ ۰


درباره نویسنده

سلام ارکان پیام رسانی، عبارتند از: پیام، پیام رسان، پیام گیر، ابزار پیام رسانی و روش پیام رسانی. هر پیامی نیز دو رکن دارد؛ محتوا و قالب. رکن اول به «چه چیز گفتن» و رکن دوم به «چگونه گفتن»، مربوط می شود. نویسندگی نیز نوعی پیام رسانی است که در بعد محتوای نوشته، باید دیدگاه یا نگاهی نو را مطرح کرد و در بعد قالب نوشته، باید نگارشی نو را به قلم آورد. از این رو، نویسنده و وبلاگ نویسی کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انقال می دهد.ممنونم موفق باشید.

abdolnabi solimani

neveshte khod ra in ja benevisid


نظرات: (۰)

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری ورزشی اسپورت استاردر وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرتان را بیان کنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی